Sniker fra desember
Når det gjelder rutiner, hvilke tenker du på da? Spisefrekvens? Det vil variere ut fra økedøgn osv.
Men det jeg har gjort med mine to første er å starte med kveldsrutiner få uker etter fødsel. Å legges i sengen i 21-tiden hvis det er et passende fast tidspunkt, og sakte, men sikkert endre til tidligere på kvelden ettersom tiden går. Ammer på soverommet, og tar ikke med meg baby til stua.
Dette har jeg opplevd som veldig positivt med de begge da de har lært seg å hvile i sengen og ha kveldsstell-rutine på plass.
Masse lykke til og gratulerer med lille!
Er vel egentlig sånn du forklarer det slik du gjør jeg mener med rutiner og sånn. At man etter et klokkeslett begynner å forberede til kvelds. Slik jeg har gjort til nå er å begynne med kveldsstell ca. 1 time før jeg tenker å ta kveld. Da steller jeg henne, og bruker å vaske henne litt lett i ansiktet og kropp med en varm klut. Også gir jeg henne melk og da bruker hun å bli døsig. Så legger jeg henne ned i sengen, skrur på sauen Ewan og koser litt med henne til hun sovner. Dette har vi gjort i det siste, og har etter litt turbulens gått fint og hun har tilslutt sovnet. Er veldig nøye med at når det er dag sover hun i krybba i stua, og når det er natt sover hun i sengen sin og det er mørkt i rommet.

Må trille.