Hvor mye prater dere med babyen?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Lille punktum nærmer seg fem uker gammel, og blir mer og mer våken. Nå er han 1,5-2 timer våken, og det er begrenset hvor lenge jeg klarer å engasjere meg i samtale med han. Han ligger litt i babygymmen også, men jeg får jo nesten dårlig samvittighet for ikke å underholde han i hele hans våkentid.
Hvordan gjør dere det? Hva er liksom hobbyen til deres søte små?

Her begynner også lille å være mer våken på dagtid. Bruker tiden på magetrening, og bruker uendelig lang tid på bleieskift:hilarious: ligger litt i babygymmen eller i babydelen på tripp trapp stolen om jeg lager noe på kjøkkenet,der trives hun ser det ut til.:joyful: men ja, føler også det er begrenset hvor mye jeg klarer å underholde henne:hilarious:

Pleier le før meg selv å si til min lille at han savner humor fordi jeg føler meg så sinnsykt morsom da jeg blåser på magen, leker tittei og «hvor stor er babyen? Såååå stor» uten å få en reaksjon tilbake :hilarious::hilarious::brb: Prøver telle knappene høyt da jeg knepper igjen jakken hans og fortelle alt jeg gjør fordi jeg synes det er vanskelig å holde enveis konversasjonen gående :hilarious: Ellers blir det en del synging…meeeen…det blir ikke så mye mer enn det :wacky::nailbiting:

Nei, snakker nå med ho litt nå og da, tar gjerne en pause fra mine ting å sitter litt å pludrer med henne. Men ser og litt tv med ho bare på brystet, noen ganger mens ho er våken, andre ganger sover ho. Hobbyen må være å sitte i vippestolen på vaskerommet mens jeg tar meg av klesvask. Magetrening tar vi mens jeg bretter klær, da sitter jeg på gulvet med babygymmen. Snakker mye til ho mens jeg gjør ting. Men prøver å ta meg noen pauser i løpet av dagen å ha litt blikkontakt å være litt «på» med ho. Men de siste dagene har ho såvidt vært våken uten å gråte, starta på mandag etter rotavirus vaksinen. Mulig det er den som er problemet at det snart går over, håper det..

Bør gjerne tilføyes at jeg kunne snakka hull i hodet på en gråstein, så det å snakke til baby uten å få respons er ikke et problem :hilarious::hilarious:

Tar mini med rundt i huset, bruker vippestol og stokke stolen med egget på. Synger og prater når han er våken. Synes han er for liten for leker og babygym, men finner det frem sakte med sikkert. er så viktig med den kommunikasjonen mellom oss nå. han er 8 uker. dette er viktig for meg, alle gjør forskjellig og det er greit. viktigst av alt er at man gjør det som føles rett ut for enn sjøl.

Får litt vondt her. Min lillegutt han har rekord på 2 min i babygym, en kjapp dusj på meg i vippestol og ellers kanskje 1-2 min å ligge på gulvet og kikke. Han spiser, skriker/ blir da bært/ bysset, får pupp eller skifter bleie. Da er han ofte glad heldigvis! Alle mine har vært sånn og er ganske frustrerende at de aldri kan ligge for seg selv. Men er vel sånn er stund. :rolleyes:

Får litt vondt her. Min lillegutt han har rekord på 2 min i babygym, en kjapp dusj på meg i vippestol og ellers kanskje 1-2 min å ligge på gulvet og kikke. Han spiser, skriker/ blir da bært/ bysset, får pupp eller skifter bleie. Da er han ofte glad heldigvis! Alle mine har vært sånn og er ganske frustrerende at de aldri kan ligge for seg selv. Men er vel sånn er stund. :rolleyes:
Må presisere her at med å ligge « for seg selv» mener jeg ikke å legge ham fra meg og gå- men rett og slett legge ham ned mens jeg er i nærheten og snakker til ham osv. Han trenger veldig mye nærhet

Går jo ikke an å underholde de hvert minutt under våkentiden! Spesielt jeg som har en klistermerkebaby når han skal sove kjenner på en glede når jeg endelig kan legge han litt fra meg uten at verden faller sammen :angelic:

Men prøver å snakke så mye til han som mulig, og ha noen gode stunder med blikkontakt og samtale ila dagen :happy: men tenker at så lenge han er fornøyd med å ligge litt for seg selv mens jeg styrer med andre ting slik at praten blir litt så som så er det helt innafor :happy:

Hun hos meg er snart 10 uker nå, men er som oftest våken rundt 1 time i slengen, max 2. Hun krever en del oppmerksomhet for å være fornøyd, så snakker mye med henne når hun ligger i vippestol/tripptrapp/på teppe :happy: Hun er ofte veldig blid da heldigvis:D Har også en 4 (snart 5 åring) som gjerne prater med henne. Utover ettermiddagen/kvelden vil hun helst bæres/bysses hele våkentiden før natta.

Må presisere her at med å ligge « for seg selv» mener jeg ikke å legge ham fra meg og gå- men rett og slett legge ham ned mens jeg er i nærheten og snakker til ham osv. Han trenger veldig mye nærhet
vi har det helt likt :angelic:

Prater mye i forbindelse med bleieskift, bruker gjerne ekstra lang tid på det. Og har ofte en liten pratestund rett etter dupp og noen ganger rett før. Utenom det så går gjerne tiden til amming og prøve å få gjort andre ting, evt klemme inn litt magetrening (da er det jo greit å snakke litt for å motivere). Men så er det raskt tid for å sove igjen.
Har en ganske sosial og "pratsom" liten kar da, så han sier fra hvis han vil prate og jeg ikke ser på ham :hilarious:

Back
Topp