Hvor mye pizza til 14 barn

Sånne store fra pizzabakeren ol. Da ville jeg bestilt 7stk. Gutter i 12 års alder spiser jo mer enn oss voksne✌

Enig med hun over. Og jeg har en sånn frykt for å ha for lite mat så jeg bestiller/lager alltid mer så jeg er trygg. Og pizza er jo kjempe godt dagen etter:p

Skal du KUN servere pizza?
Ville i så fall tatt 7-8, for å være sikker.

Skal du servere kake og snop etterpå, tenker jeg det holder med 5-6.

Og når på dagen skal du servere?
Er det som middag? Lenge etter lunsj? Eller på et tidspunkt hvor det er naturlig at ungene har spist et mellommåltid før de kommer?

Hjalp nettopp til i en barnebursdag til 13 sty 11 og 12 åringer. De spiste opp nesten 7 pizzaer.

Jobber i pizzabakeren. Vi pleier å si 3 stk per stor pizza. Men standard pizzaskjæring for pizzabakeren er jo 8 trekanter. når du bestiller, kan du be om å bli delt i firkanter. da får du 16 firkanter. lettere å spise, og oftere man spiser mindre totalt. siden det er store barn/tenåringer ville jeg bestilt 6 eller 7. til vanlig ville jeg sagt 5. men større kanskje for at de spiser mer pga alderen. Så sats på 6 eller 7, men be om å få kutta firkanter (uansett hvilken pizzarestaurant du bestiller fra),

Sånne store fra pizzabakeren ol. Da ville jeg bestilt 7stk. Gutter i 12 års alder spiser jo mer enn oss voksne[emoji111]
Hadde jeg også sagt. En halv pizza går glatt ned ser jeg på så store barn. Er min erfaring hvertfall.

Sånne store fra pizzabakeren ol. Da ville jeg bestilt 7stk. Gutter i 12 års alder spiser jo mer enn oss voksne[emoji111]
Men de er jo ikke så store? Mannen og jeg blir faktisk ikke mett av en stor, så derfra ville jeg bestilt to ekstra.

Fra noen med litt tykkere bunn og større pizzaer hadde det vært mer enn nok med 1 på deling, så kommer kanskje an på hvor man bestiller fra osv :) men sånn vanlig bestillingspizza tenker jeg det vil holde med 6.

Skal du KUN servere pizza?
Ville i så fall tatt 7-8, for å være sikker.

Skal du servere kake og snop etterpå, tenker jeg det holder med 5-6.

Og når på dagen skal du servere?
Er det som middag? Lenge etter lunsj? Eller på et tidspunkt hvor det er naturlig at ungene har spist et mellommåltid før de kommer?
Nei er jo bursdag så blir mye annet igså

Om du har bursdag på diverse steder som kino/leos/paintball så får de jo gjerne 2 pølser eller 1-2 pizzastykker. Så er jo ikke nødvendig å bestille en halv pizza til hver unge, selv om de klarer å spise mer så er de jo ikke ihjelsultet etter 1/3 pizza og kake/div.

Tenker 3 per pizza og ville bestilt 5. Tenker det må da holde rikelig om det i tillegg er kaker og annet siden det er bursdag :)

Back
Topp