hvor mye pepsi max...

Dentredje

Elsker forumet
tror dere man kan drikke per dag, før det er skadelig for forsteret (pga.koffein) ?
Begynner å bli litt bekymret, har blitt avhenging av pepsi max...totalt dilla[&:]

Jeg kan ikke svare deg på det,men lurer på det samme ang cola...
Drakk bare pepsi max,fram til jeg ble gravid,da ble jeg plutselig kvalm av det..
Så nå går det i cola..

Maks en liter per døgn.. Husk at det også er koffein i kaffe, te og sjokolade.

Jeg tror det er skadelig lenge før det, da, men det er min personlige mening. Siden grensen for kaffe er lavere, f.eks.. Og en liter cola/pepsi max pr døgn er MYE.

Har selv vært avhengig, men sluttet..

Det står anbefalt mengde (ikke mer enn...) på matportalen.no.[;)]
Max 1 L. cola, energidrikker og annen koffein-holdig drikk pr. dag.

ok, kjekt å vite[;)] Må vel bare begrense meg[:)]

FYI

Jeg spurte jm om hva jeg burde velge hvis jeg hadde et glass med cola eller pepsi max. og hun svarte cola pga aspartamen i pepsien....

De sier enten 2-3 kopper kaffe, 3-4 kopper te eller 1 ltr cola pr dag. Tar du en kopp kaffe bør du da drikke litt over en halv ltr cola før du når grensen.
Men nå finnes det jo kaffe og te uten koffein, og det gjør det kanskje på cola også? Er zero uten koffein eller er den bare uten sukker? Synes ikke zero er god likevel jeg da, så spiller ingen rolle. Cola er godt, det drikker jeg til maten i helgene, men ellers holder jeg meg til taffel, som er grans sin billigutgave av farris. Veldig god [:)]

ORIGINAL: Piplup

De sier enten 2-3 kopper kaffe, 3-4 kopper te eller 1 ltr cola pr dag. Tar du en kopp kaffe bør du da drikke litt over en halv ltr cola før du når grensen.
Men nå finnes det jo kaffe og te uten koffein, og det gjør det kanskje på cola også? Er zero uten koffein eller er den bare uten sukker? Synes ikke zero er god likevel jeg da, så spiller ingen rolle. Cola er godt, det drikker jeg til maten i helgene, men ellers holder jeg meg til taffel, som er grans sin billigutgave av farris. Veldig god [:)]

ok[:)] Jeg drikker ikke kaffe og sjeldent te da..så det er da enda noe[;)]

jeg er enig med jm i forhold til pepsi max. Selv om det er mye sukker i cola, så er nok sukker bedre enn erstatninger som f.x. aspartam. O du får for mye sukker vil det gi utslag på urinprøvene dine, aspartam får man ikke kontrollert og skadevirkningene slike stoffer har på barnet (og deg) er noe man ikke vet nok om ennå

http://matportalen.no/Emner/Gravide

litt ned på siden står det om koffein....

God jul[:D]

Sukkerfri brus skal visst være mye verre enn vanlig brus fordi de bruker aspartan som søtningsmiddel. I tillegg må man jo tenke på koffeininnholdet. Mye å passe på! 

Er det forresten noen andre enn meg som syns det har blitt vanskelig å få tak i vanlig Sprite? Finner bare Zero...[:@]

ORIGINAL: Sicily

Maks en liter per døgn.. Husk at det også er koffein i kaffe, te og sjokolade.

Jeg tror det er skadelig lenge før det, da, men det er min personlige mening. Siden grensen for kaffe er lavere, f.eks.. Og en liter cola/pepsi max pr døgn er MYE.

Har selv vært avhengig, men sluttet..

signerer denne, pluss at disse rare stoffene i light brus ikke er særlig bra for verken mor eller barn..

Back
Topp