Hvor mye penger

cris10na

Elsker forumet
Gir dere i dåpsgave? Jeg skal være fadder til kusinen min sin datter og jeg tenkte å gi 1000,- i dåpsgave. Er det for lite? Hvor mye er det vanlig for en fadder å gi?

Jeg gir 500 i dåpsgave, enten det er penger eller gave. Tenker som så at man skal være med lenge, og gir man 1000 i dåpsgave blir det dyrt når den lille skal konfirmeres. [:)]

Så ja, 1000 er mer enn nok, spør du meg [:)]

det må du nesten vurdere ut fra egen økonomi.. men når jeg var i dåp til sønnen til søstra mi ( er fadder også) fikk han ett smykke, en sparebørse og litt penger, så jeg synest egentlig det er nok.

Hv
ORIGINAL: ilabom

Jeg gir 500 i dåpsgave, enten det er penger eller gave. Tenker som så at man skal være med lenge, og gir man 1000 i dåpsgave blir det dyrt når den lille skal konfirmeres. [:)]

Okey[:)] Men hvis jeg gir 500,- så får jeg høre det av mormor at jeg er gjerrig osv[X(]

ORIGINAL: cris10na

Hv

Okey[:)] Men hvis jeg gir 500,- så får jeg høre det av mormor at jeg er gjerrig osv[X(]

Som det skrives over her, du må jo gi etter hva økonomien din tillater [:)]
Hvis mormoren din syns du er gjerrig som gir 500 (hvis det er det du har råd til), så får hun slenge i resten, hehe[8D]

ORIGINAL: MammatilSander

det må du nesten vurdere ut fra egen økonomi.. men når jeg var i dåp til sønnen til søstra mi ( er fadder også) fikk han ett smykke, en sparebørse og litt penger, så jeg synest egentlig det er nok.
Jeg har vanligvis god råd, men ettersom at dåpen til mini blir å koste ca.9000,- så blir det litt trangt i februar. Kanskje jeg skal få sambo til å punge ut for dåpsgaven[8D]

Hadde jeg vært fadder så hadde 500 vært maks. Og det pga. min økonomiske situasjon. Gi så mye du har råd til å gi. Om familien faktisk syns det er viktigere at ungen skal ha masse cash og man går i minus pga. det, så begynner dåp å bli som konfirmasjon: KUN for penga.

Liker de det ikke, så får de finne seg en rik fadder. [8D]

Synest ikke du er gjerri om du gir 500 kr, mormoren din må jo skjønne at du selv skal ha dåp snart å at det ikke er gratis!

Drit i hva andre sier og mener. Synes 500kr er evig nok!

man gir gaver etter hva man har råd til.. 1000kr høres masse ut i mine ører og blir ikke mormoren din fornøyd så får du bare si til henne at du selv skal ha dåp snart og det koster faktisk litt.. her tror jeg ikke mine fadderbarn harr fått mer enn en gave på rundt 5oo[;)]

ORIGINAL: cris10na

Hv

Ærlig talt... det der syns jeg var relativt drøyt av en mormor å si!!
Hva med at du ber henne punge ut for din dåp,slik at du kan gi 1000kr i denne dåpsgaven....??
Herregud, gi nå det du har økonomi til, så kan mormor mene hva pokker hun vil!

Er det ikke tanken som teller til dåp og?? Er jo faktisk en veldig stor gave i seg selv å være fadder!
500 syns jeg er mer enn nok! Hva du gir skal andre bare gi F i[:)]

Vi pleier å gi kr 500,- til "vennebarn" der vi blir bedt i dåp. Kr. 1000,- til nieser og nevøer. Kommer også til å gi kr. 1000,- i konfirmasjonsgave til nieser og nevøer.

Som noen tidligere her skrev, så er det jo absolutt tanken som teller. Man må gi det som lommeboka tillater. Dessverre tillater den ofte mindre enn hva man gjerne skulle ønske... Men ja, hva med å kjøpe en ting, så vet da ikke mottakeren (eller mormor) hva den kostet.

Back
Topp