Hvor mye penger i bursdagsgave til 10-åring?

hissigproppen

Gift med forumet
Ti år gammel nevø, hvor mye penger gir man? (han ønsker seg penger)

ikke noe mer enn 200??

hissigproppen skrev:
Ti år gammel nevø, hvor mye penger gir man? (han ønsker seg penger)

200. (men vi har haugevis av nevøer og nieser da :P)

Vi skal i morgen i bursdag til en nevø, har blir 9 år. Vi skal gi 200. Jeg synes det er nokk i aller høyeste grad. Han er tross alt bare 9 år.

Takk for svar! :)
Til jul ga vi 50 pund, men da skulle han reise og vi ga ganske likt i verdi til både nevø og niese, så lettere da enn nå.

her brukes det ganske mye på mine av sine onkler og tanter og til hver anledning.
200-300kr bruker vi på venners barn.
men så er mine barn de eneste i begge familiene.

June anette skrev:
Vi skal i morgen i bursdag til en nevø, har blir 9 år. Vi skal gi 200. Jeg synes det er nokk i aller høyeste grad. Han er tross alt bare 9 år.

Greit at han er bare 9år, men kan jo hende han sparer til noe dyrt noe. :)
 Ikke mye man får for 200kr lenger.

Her gir vi 400-500kr.

jeg tenker at man skal gi det man føler at man har råd til, man kan ikke gi mer enn man føler man har råd til, men syns det er viktigere å gi omtrent det samme til alle nevøer/nieser, altså ikke gjøre forskjell pga alder eller lignende. her har vi brukt å gi  for mellom 200 og 300 kr til nevøer og nieser, men i år har vi økt litt, det pga at jeg var syk da jeg skulle kjøpe gave til hun som hadde bursdag først, og bestemte meg for at jeg skulle finne noe klær på første butikken vi var på og det kostet desverre litt mer enn vi pleier å kjøpe for , men da må vi gjøre likt til de andre også i år....

Om jeg gir penger til min niese og nevøer, så gir jeg 500 kr som er beregnet for sparekontoen deres, også får de gjerne en leke eller et klesplagg eller andre nødvendige ting ved siden av, som ikke er store greiene, men noe å sette pris på. Niesen min fikk f eks sengesett til "stor jente dyne" til tre års dagen sin, og jeg har aldri sett noen bli SÅ glad for et sengesett. Nå er de bare fra 1 1/2 år til 5 1/2 år, så de har egentlig ingen dyre ting de sparer til. Da jeg var ti-elleve-tolv fikk jeg mellom to og tre hundre kroner, noen ganger fem hundre av tanter, onkler, besteforeldre etc, og jeg tenker, at når jeg i en alder av ti, sparte til større sykkel, rollerblades, leker eller lignende og fikk 200 kroner, så er 200 til en tiåring litt lite Idag om du vet han sparer til noe. Den sykkelen jeg kjøpte kostet bare fire tusen. Men da var fire tusen veldig mye penger. Nå er fire tusen ingenting. 200 kroner er heller ingenting. Hør med andre hva de skal gi. Er ikke snakk om å nedlesse ungen med gaver heller, men om han sparer til noe, bidra det man selv synes er greit. Jeg bruker over 5000 på de tre tantebarna på min side i året i gaver og sparebidrag, niesen på min samboers side har fått litt mindre, men det er mest på grunn sv veldig spesifikke ønsker foreldrene har kommet med.

Reduce skrev:

June anette skrev:

Greit at han er bare 9år, men kan jo hende han sparer til noe dyrt noe. :)
 Ikke mye man får for 200kr lenger.

Her gir vi 400-500kr.

Det er jo derfor man sparer! barn har bare godt av og lære seg at skal man ha noe stort og dyrt, så må man spare en stund!

Her gir vi 200,- om vi gir pengegaver.

Gir 200 kroner til bursdager og 300 til jul

Mellom 200-300 kr .

Vi har mye kontakt med tantebarn og både jeg og mannen er fadder. Vi gir ca. 700 kr til jul og bursdag.

Back
Topp