hvor mye penger har dere til overs når alt det faste er betalt?

supermamma!!!

Flørter med forumet
hei. bare nysgjerrig på hvor mye penger dere har igjen når alle regninger og mat, bensin osv er betalt? jeg har 500kr igjen hver måned. synes dette er lite. har 15500kr utbetalt

hvem betaler hva i heimen??

Vi sitter vell med overkant av 20 000 kr når alt er betalt[:)]

Jeg har ca 19500 utbetalt, min mann 25000. Etter lån, regninger, bensin og mat vil jeg tippe vi har igjen 15000,-. Men sparer jo nesten hele summen da ;)

Vi har ca 52.000 utbetalt i mnd...
Matkostnader har jeg ikke oversikt over.. de er nok alt for høye..
Men vi setter av 23.000 til huslån, studielån og regninger hver mnd...

her har vi felles konto og betaler også alle regninger og utgifter fra den! [:)]
her er det ingen dine eller mine penger..

hvor mye vi sitter igjen med hver måned?.. hmmm... kanskje 10.000 kr igjen ca... [8|]

Vi har satt opp budsjett med alle utgifter, inkl sparing, vi har fordelt det så vi sitter igjen med 6000,- hver til "lommepenger".

Syns dere over sitter godt i det ;-)
Bra for dere!! :)

Her i huset sitter vi igjen med veldig lite, har ikke den fulle og hele oversikten, bare at vi har ca 20000 ut i faste ting på hus og bil. Så kommer mat og diesel og tlf i tillegg.

Utbetalt til sammen er ca 35000. Jeg jobber redusert, så det meste er det mannen som står for.

Etter at jeg begynte redusert så har jeg ikke lenger råd til å verken spare eller overføre til "huskontoen" som før, så det blir mer og mer til at mannen spytter over så mye som han klarer og handler mer og mer av maten. (Vi har en "matkonto" også som jeg disponerer).

Så når det gjelder sløsepenger så er det så lite som mulig. Jeg tar meg sjelden råd til å kjøpe feks tøy, og isåfall blir det noe som henger på tilbudsstativ.

Vi har nok mer enn 500 kr, men vi er kronisk i minus på huskontoen (som er 20 000 i kreditt på). Når skattepenger og feriepenger kommer, så pleier vi putte inn så mye som vi kan avse på huskontoen for å komme opp på plussida igjen.

Men vi klarer oss greit så lenge vi er forsiktige. Men det skal sies at jeg må gå opp i stilling på jobb for å klare å spare noe som helst til de utallige småtingene som vi ønsker å gjøre ifm hus og tomt...

Fordelen er jo at med småunger og en grytidlig jobb en drøy halvtime unna, så har man lite overskudd til å gjøre noe som helst av verken shopping eller farting i helger, så det totale forbruket er vel gått drastisk ned.
Det meste vi bruker blir nok heller på god mat.... :)

Jeg sitter vel igjen med mellom 5000-6000 før mat og bensin er betalt. Så ikke så mye til andre ting egentlig [&:]

har ikke en krone igenn.

Vi får inn 18000 i mnd totalt. Sitter igjen med rundt 3000kr som skal gå til mat og uforutsett. Vi har felles økonomi.

vi har utbetalt rundt 60.000kr i mnd. Har også leieinntekter på rundt 10.000kr utenom. Vi har regningskonto vi hver setter halve lønna våres inn på.
Sitter igjen med en god del, men vi pusser litt opp for pengene og de blir brukt opp på en eller annen måte. Jo mer man har jo mer bruker man..huff! Burde virkelig spare mer selvom vi gjør det idag hver for oss.

her burde vi sittet igjen med en god del egentlig, men sitter hardt i det på slutten a mnd før pengene kommer inn igjen[&:] mine penger går kun til regninger å sambo sine penger har jeg ikke peiling på hva går til[&:]

etter alt er bestalt har vi ca 15000-20000 igjen

ORIGINAL: Blåveispiken

Vi har ca 52.000 utbetalt i mnd...
Matkostnader har jeg ikke oversikt over.. de er nok alt for høye..
Men vi setter av 23.000 til huslån, studielån og regninger hver mnd...

Nesten samme som dere [;)]

Utbetalt ca 51 000 i mnd tilsammen (inkl leieinntekter), setter av 23 000 til lån og regninger, så har 28 000 til mat, klær, bensin/diesel, fritidsaktiviteter, ferier, bursdagspresanger osv osv... Sparer fast ca 3000 kr i mnd, men av og til mer [;)] Sparte ca 9000 i mnd en stund, men så bygde vi hytte[:)] Har brukt utrolig mye på diverse utstyr til hytta det siste halve året[8D] Snart er alt det nødvendige på plass på hytta heldigvis, og da planlegger vi å spare mer. Og betale litt ekstra ned på lånet [:D]

Har i grunnen god økonomi vil jeg si [;)]

Back
Topp