hvor mye penger *bryllup*

TinaCelineeey

Forumet er livet
brukte dere på:
leie av kirke/pynt? -
leie av lokale/pynt? -
serivører? -
Mat/dessert/drikke? -
Brudekjole og det som hører til? -
Dress og det som hører til (brudgom)? -
Blomster? (åssen blomster/hvor) -
Fotograf? -
Pynt? (åssen?) -

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - 3800 kr for leie av kirke, hadde ikke noe pynt i kirka
leie av lokale/pynt? - 1700 for lokalet +2400 for duker, servietter og litt servise
serivører? - 3 servitører a 1500
Mat/dessert/drikke? - 27 000 kr (500 pr kuvert)
Brudekjole og det som hører til? - 2000 for kjolen(kjøpt brukt på finn.no), 500 for oppsying og 350 for sko..
Dress og det som hører til (brudgom)? - 3500 kr (dress, vest og slips)
Blomster? (åssen blomster/hvor) - 1500 kr (fikk kjøpt til en gros pris og hadde en kusine som lagde oppsatsene)
Fotograf? - gratis, svigerfar stilte med godt kamera
Pynt? (åssen?) - Hadde grønne løpere på bordet ca 350 kr, lysestaker 200 kr, litt dekorstein 200 kr

denne skal jeg følge  med på. vi ifter oss iapriil

ORIGINAL: TinaCeline

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - kirka var gratis.. hadde ikke blomster i kirka
leie av lokale/pynt? - lokalet kosta 2000,- pynten kom vel på ca 3000, pga leie av helium[:D]
serivører? - 0
Mat/dessert/drikke? - 14500,-
Brudekjole og det som hører til? - 3500
Dress og det som hører til (brudgom)? -1000
Blomster? (åssen blomster/hvor) - pynta på lokalet, og brudebukett+ brudegom knappehullsblomst: 2000
Fotograf? - 0....angrer som en hund på d
Pynt? (åssen?) - helumballonger, små krystaller,servietter.. 2000,-

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? -Kaker ordnet fam og venner
leie av lokale/pynt? -Fikk låne lokale gratis på jobb
serivører? -
Mat/dessert/drikke? - brukte vel 5000
Brudekjole og det som hører til? - kjole,med sko ca 1000
Dress og det som hører til (brudgom)? -Samboer brukte 300 kr for rens av dressen,300 kr for slips,400 kr for skjorte,300 kr for sko
Blomster? (åssen blomster/hvor) - betalte vi 600 kr for da vard et min brudebukett,buketter til jentene,og blomster til å ha på dressen til mannen og forloveren hans,Vi brukte hvite roser
Fotograf? - 2000 kr
Pynt? (åssen?) -kjøpte perlesnorer på clahs olson med savrte og offwhite perler på
Hår:1600 kr for meg og min forlover
Innbydelser:300 kr
Kjoler til jentene med sko:1200 kr

Dette blir ca 13 tusen,har ennå ikke kjøpt takkekort og forstørret opp bidler så vet ikke hva det kommer på[:)]

ORIGINAL: _ChubbiNøff_

skal du gifte deg?[:)]

Naj, ikke enda :)
Men artig å se hvor mye det koster/hvor mye folk har brukt... [:)]
vil jo gifte meg engang liksom,men virker som det vil ta laaaaaang tid[8D]

Dere som har brukt 3000 og 5000 på mat, hvor mange gjester har dere hatt da og hva har dere servert?

0 kroner på alt [8D]

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? -Betalte ingenting til kirken, og brukte ca 400 kr på pynt
leie av lokale/pynt? serivører? - Mat/dessert/drikke? - Vi hadde bryllupet på et lite koselig hotell, og hadde derfor en samlet pakke som inkl. lokalet, mat, drikke, servitører, Kaffe & cognac, oppsett av kakebord,vekomstdrink, og selvsagt dekking på forhånd og oppryddning etterpå. Inkl. i prisen var og brudesuite. Regningen der kom på 45.000 (da var vi 65 gjester)
Brudekjole og det som hører til? - Ca 14000 tror eg det var
Dress og det som hører til (brudgom)? -Ca 2500 tror eg
Blomster? (åssen blomster/hvor) - Vi kjøpte en drøss med røde roser fra et rosegartneri, og betalte rundt tusenlappen for de. Disse rosene ble brukt til brudebukett, knapphullsblomster, bukett til brudepike, og til pynt av bord i selskapslokalet.
Fotograf? - Alt i alt med fotoshoot, album, og takkekort, + 4 15x20 bilder til oss selv så kom det på ca 13000 (da valgte vi det største albumet som og var skinninbundet) 

Totalt sett kom regningen på bryllupet på 100.000 kr

leie av kirke/pynt? - har ikke tenkt å pynte kirken vi
leie av lokale/pynt? - 2500
serivører? -
Mat/dessert/drikke? - ca 50000 inkl servitører
Brudekjole og det som hører til? - har betalt 4000 for kjolen, ender nok opp på ca 6000
Dress og det som hører til (brudgom)? - 3-4000
Blomster? (åssen blomster/hvor) - har satt av 1500
Fotograf? - kjenner ei som muligens gjør dette rimelig som gjest
Pynt? (åssen?) - duker, perlegirlandere og lys er det satt av ca 2500 kr

Vi har laget et budsjett på 100.000 kr til vårt bryllup og håper vi klarer å holde oss til det. Vi blir ca 60 gjester +/-

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - ca 300 kr på roser til kirka
leie av lokale/pynt? - 400 for lokale fra torsdag til søndag. Ca 2000 til roser, lys osv...
serivører? - Inkl. i matprisen
Mat/dessert/drikke? - 12 000 for mat, servitører. 500 for brus ca.
Brudekjole og det som hører til? - 15 000 for kjole. ca 3000 for sko, slør, diadem osv...
Dress og det som hører til (brudgom)? - 5000 ca. Husker ikke det helt
Blomster? (åssen blomster/hvor) - Har nevnt det ovenfor. 3000 for buketten
Fotograf? - 1000 kr
Pynt? (åssen?) - Hadde bare rosa roser lagt ut over bordet, sølvlysestaker med kremfargete lys, buketten min fremfor oss:)

ORIGINAL: Tjukkebollepus

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? -Betalte ingenting til kirken, og brukte ca 400 kr på pynt
leie av lokale/pynt? serivører? - Mat/dessert/drikke? - Vi hadde bryllupet på et lite koselig hotell, og hadde derfor en samlet pakke som inkl. lokalet, mat, drikke, servitører, Kaffe & cognac, oppsett av kakebord,vekomstdrink, og selvsagt dekking på forhånd og oppryddning etterpå. Inkl. i prisen var og brudesuite. Regningen der kom på 45.000 (da var vi 65 gjester)
Brudekjole og det som hører til? - Ca 14000 tror eg det var
Dress og det som hører til (brudgom)? -Ca 2500 tror eg
Blomster? (åssen blomster/hvor) - Vi kjøpte en drøss med røde roser fra et rosegartneri, og betalte rundt tusenlappen for de. Disse rosene ble brukt til brudebukett, knapphullsblomster, bukett til brudepike, og til pynt av bord i selskapslokalet.
Fotograf? - Alt i alt med fotoshoot, album, og takkekort, + 4 15x20 bilder til oss selv så kom det på ca 13000 (da valgte vi det største albumet som og var skinninbundet) 

Totalt sett kom regningen på bryllupet på 100.000 kr

100 000 :O holy smoke! :O

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - pynt husker jeg ikke... 3000 kanskje
leie av lokale/pynt? - 2000
serivører? - 15 000
Mat/dessert/drikke? - aner ikke. Mamma og pappa som betalte
Brudekjole og det som hører til? - 14 000
Dress og det som hører til (brudgom)? - 12 000
Blomster? (åssen blomster/hvor) - husker ikke. Jeg hadde enkel pynt. En blomst i en vase (en rød blomst som ser ut som en liten solsikke + litt gress). brudebuketten var en kule av røde roset
Fotograf? - 5000.
Pynt? (åssen?) - Hadde falske roseblader som vi strødde på bordene. Kjøpte de på ebay, så betalte sikkert ikke så mye. hadde masse kubbelys kjøpt på IKEA + sånne små runde fat som de stod på. tror fatene kostet 5kr pr stk. Kubbelysene husker jeg ikke, men var sikkert ikke så dyre. Hadde sikkert mer, men husker ikke...

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - 0
leie av lokale/pynt? -0
serivører? - 0
Mat/dessert/drikke? - 10000
Brudekjole og det som hører til? - 1200
Dress og det som hører til (brudgom)? -1200
Blomster? (åssen blomster/hvor) - 2000. Brudebukett,blomsterkurver til brudesvennene,brystbukett til mannen og en forloverbukett
Fotograf? - 0
Pynt? (åssen?) -0

[:D]Er billig å gifte seg når man gjør det riktig....
Jeg giftet meg i en 100 år gammel bunad,så jeg betalte bare for frisør og sminke...
Festen holdt vi på et hotell, hvor mine foreldre var gode venner med eierne av hotellet så vi hadde 38 stk til 4 retters middag + kaffe og kaker. Kirken ble pyntet med syriner og vårblomster av noen venner ,en kompis er profesjonell fotograf,så han tok bilder som gave til oss[;)]. Lokalet ble perfekt pyntet av hotellet, de holdt seg til vårtema og fargene i bunaden min. Alkoholen holdt svigers(gammel tradisjon) Og mine foreldre betalte alt annet - så for oss kom det jo på kr 0,00[8D][:D].
[:-]Nå har vi straks 15 års bryllupsdag...Tiden flyr gitt!

brukte dere på:
leie av kirke/pynt? - Ingen pynt men 3000 kroner for leie da vi ikke var bosatt i kommunen
leie av lokale/pynt? -gratis leie da stedet vi leiet ordnet maten
serivører? - inkludert i prisen på mat
Mat/dessert/drikke? - Vi hadde tre retter med vin og velkomstdrikk for 47000 til 55 gjester (40 kr per ekstra kaffegjest)
Brudekjole og det som hører til? - 9000 kroner for kjolen og 3000 for underskjørt, slør, tiara...
Dress og det som hører til (brudgom)? -leide ca 2000
Blomster? (åssen blomster/hvor) -brudebukket 1500 og roser ca 1000 kroner
Fotograf? - Vi valgte de dyreste albumet så ca 10000
Pynt? (åssen?) - Blomstervaser, lysestaker, servietter, pyntebånd, bordkort etc. 1000
Frisør- 2000 for meg og forlover

Vi giftet oss i Danmark, så alt i alt kom det på under 40 000. Mat, drikke, kjole, lokale, fotograf, sommerhus osv. ja, alt inkludert!

Back
Topp