Hvor mye penger bruker dere

Kommer litt an på om vi trenger noe, hvis ikke så bruker jeg faktisk ikke så alt for mye på henne pr måned (ca 0-400kr kanskje).
Var rimelig mye mere når jeg gikk hjemme i permisjon, og hadde tid til å traske i butikker og bare MÅTTE kjøpe det ene og det andre[:D]

Huff, det vil jeg ikke regne på.... Mitt eget og mannens klesbudsjett er redusert nesten til null, men når det gjelder snuppa er vi ikke spesielt kritisk.

Kanskje 1500 i måneden, i gjennomsnitt. For klær og utstyr. Syns vi trenger noe nytt stadig vekk. Bilsete, vinterdress, vintersko, inesko, kuldekrem, osv osv osv. Og så kjøper vi mye "unødvendige" ting som leker og fin-klær. Sikkert litt mer egentlig. Barnehage og mat kommer seff i tillegg

Blir alltid litt[:D]

varierer om de trenger noe...

noen mnd 0kr andre mnd opp til 1000,-

Men i snitt vil jeg nok kanskje si 150kr pr mnd.
Med 3 unger blir det jo i snitt ca450-500kr pr mnd...
+bhg, bleier og mat såklart.. det er utenom...

Det varierer veldig, men rundt 1000 kr på klær og utstyr.. Litt mer nå i vinter pga ull og slikt. Og så er hun akkurat begynt å bhg, så da ble det litt mer da også.
Men jeg har ei jente som vokser i et enormt tempo[:-] Hun bruker str 86 nå (er 11 mnd), og noen av de klærne begynner allerede å bli litt knappe[:-] Håper hun flater ut snart slik at hun får brukt klærne mer enn 1mnd før jeg må kjøpe nye!

Ååå, alt for mye. Gubben klager hele tiden på at jeg bruker for mye på ungene.
Kjøper gjerne ting/klær de allerede har, men det er i en annen farge. Hvis det er fint ja.
Et eks; Eldstegutten har 4 adidasjakker( eller genserer med glidelås) , men jeg måtte kjøpe en til for
den var det 2 farger på kombinert. Den ene halvdelen er hvit (nesten en hel halvdel), mens resten av jakka er svart. MÅTTE bare ha den! Men nei, han trenger den ikke[8|]
Anyway, jeg vil si at jeg bruker et sted mellom 2-3 000 i mnd på begge. Hender det variere da +/-.
Drar regelmessig på leketøysbutikken med de,drar ofte på kino, lekeland, badeland osv.

ORIGINAL: Refleksheks

Det er mange mnd vi ikke bruker noe penger..
Har arvet veldig mye tøy og utstyr - og får en del "store ting" som vi trenge til jul/bursdag. (Type bilsete, juniorseng, gode vintersko...)
For 2 mnd siden dundret jeg vel til med kanskje 500 kr - til  luer/votter/hals osv...
Kjøper så og si ALDRI leker og "dilldall".
Bøker og sånn får hun av mamma gjennom en barnebokklubb f.eks..
Nei - kan ikke akkurat si at vi tar av på handling til henne..

Samme her.

Eneste vi har kjøpt selv er seng, stellebord, stol, flasker, smokker en jakke, penklær denne julen og kanskje 5-6 leker tilsammen. [:D] Nesten litt kjedelig. Så kan ikke akkurat si at vi har merket noe av at det er dyrt å ha unger [8D]

veldig opp og ned....
noen mnd 0 og andre mere...

kommer veldig annpå! Nå er det ikkje så lenge siden han kom til verden så har blitt mye utstyr! Håper det jevner seg litt ut etterhvert...[8D]

Oki[;)] Takk for svar så langt jenter!

Aner faktisk ikke hvor mye som går til henne jeg..

Vi har planer om at de 970 kr vi får i barnebidrag hver mnd skal gå inn på en egen brukskonto til snuppa.. som ene og alene skal gå til klær og leker..

[:)]

Vi er heldige og får endel klær, og har gode rabatter på klær.
Men i snitt bruker vi rundt 5-800 kr i mnd vil jeg tro. pluss bleier og bhg.

bruker noen av dere virkelig så mye penger på ungene??? synes fra 100-2000-3000 var vel mye penger.. Jeg brukte mer når jeg hadde permisjon, emn aldri så mye. her vil jeg si det varierer fra 0-300/400kr.. Kjøper jo alri leker, har jo plenty, hender jeg har kjøpt en dvd..
Sparer heller litt penger til ho jeg, istedet for å handle meg i hjel...

tja..varierer jo det da...ene måneden kan vi bruke 3000...mens vi neste måned bruker en hundrelapp...
men i gjennomsnitt kanskje 600 pr mnd da...
jeg har to da[:)]

Aner ikke.
Regner vi bleier og soyamelk også, eller mer klær/leker?
Kjøper relativt lite klær, nå i vinter har det blitt en del ulltøy og slikt og da får jo pengene bein å gå på.
Skal jeg fordele innkjøpene ved barnehagestart, småshoppingen resten av året og bleier m.m. på årets måneder... Hmmm...
1000-1500, men da regner jeg med alt fra parkdress til ullpysj, soyamelk til våtservietter - og gjør verdens raskeste og mest unøyaktige overslag.
Jeg ANER for eksempel ikke hvor mye jeg bruker på bleier - siden han er en del av tiden hos pappan, det er tilfeldig hvem av oss som må kjøpe inn på fyll til barnehagen, jeg shopper forskjellige merker og i forskjellige butikker osv.
Han er også eneste barn i familien, så det er litt begrenset med arvetøy nå når han er ferdig med babytiden - ulltøy og slikt blir også veldig slitt og kan ofte være nødvendig å kjøpe inn nytt.

ORIGINAL: mamsentilleah

bruker noen av dere virkelig så mye penger på ungene??? synes fra 100-2000-3000 var vel mye penger.. Jeg brukte mer når jeg hadde permisjon, emn aldri så mye. her vil jeg si det varierer fra 0-300/400kr.. Kjøper jo alri leker, har jo plenty, hender jeg har kjøpt en dvd..
Sparer heller litt penger til ho jeg, istedet for å handle meg i hjel...

Syns jo ikke selv at jeg akkurat "handler meg ihjel", men det trengs mye utstyr - særlig i barnehagen. Skjønner ikke hvordan du kan klare deg på 3-400, men da arver du kanskje en del?

I barnehagen nå om vinteren når det er kaldt trengs det utstyr for en hel liten formue, flere skift ullundertøy, fleece over, en godt isolert vinterdress, skikkelige sko, minimum to par votter, hals og ekstra lue. Og om et par måneder er alt sammen for lite og hun trenger nytt.

Velger å kjøpte ting av skikkelig kvalitet, og det koster jo ekstra. Men jeg vil ikke risikere at hun fryser i barnehagen hver dag heller

Back
Topp