Hvor mye penger bruker dere på mat i måneden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor mange er dere i familien, og hva har dere som matbudsjett i måneden? Er dere bevist på hvor mye dere bruker, eller handler dere det dere vil uten å tenke på penger?
Har dere noen tips for å spare inn på matbudsjettet?
 
1 voksen og 2 barn

Vi bruker mye på mat. Eksakt sum vet jeg ikke, men det er latterlig mye.
 
2 voksne og 1 barn, vi bruker ca 7000 i mnd. Ikke super bevist, men ønsker også ikke å tenke så mye på det, da vi har en god og romslig økonomi.
 
To voksne og ett barn. Tja, 5000-6000 ca
 
Det er lenge siden jeg har regnet på det, men i mnd kanskje 5000-6000. 2 voksne og 2 barn.
(jeg kan kutte endel pga jeg er til tider litt for glad i godteri/chips:p)
 
To voksne, tre barn. Minste spiser riktignok ikke like mye som de andre to.
Bruker ca 7000 i mnd.
 
Vi er to voksne. Setter av 10 000 Kr i mnd til mat. De få mnd vi har regnet på det, har vi brukt mer enn det på mat og husholdningsartikler :sorry: Skal sies at mannen har en aktiv jobb og spiser mye. Ellers har vi god nok økonomi til å spise det vi har lyst til, også take away. På grunn av min overvekt ønsker vi likevel å stramme inn, spesielt nå som vi blir tre og skal lære bort sunne matvaner til barnet. Mindre penger på mat blir en positiv bieffekt.
 
2 voksne, 1 barn på ni år. Bruker under 6000 på mat og husholdningsartikler. Mellom 4500 og 6000.:)
 
2 voksne og 2 barn, vi bruker nok 7000/8000,- Jeg bruker mye penger på matpakkene til guttene, og tenker generelt lite på hva mat koster. Vi kjøper det vi har lyst på. :)
 
2 voksne og 2 barn, 7000 kr. Setter av beløpet på egen konto og med eget kort.
 
2 voksne, 4 små barn. Bruker under 5000 kr i mnd, det er da med alt av husholdsningsartikler. Er veldig bevisst på hva jeg handler. Gode tips er handleliste, og å handle tilbudsvarer :)
 
2 voksne, 3 barn. Under 5000 kr/mnd. Storhandler, middagsplan. Kjøper lokalt feks grønnsaker. Har tilgang til melk, kjøtt, fisk og egg fra egen gård og jakt og fiske.
 
2 voksne og en baby. Bruker akt for mye.. går ca 1500 i uka
 
2 voksne og 2 barn (3 og 11 år).
Bruker litt under 6000 kr i mnd på mat og husholdningsartikler.
 
2 voksne 2 barn.
Har ikke helt oversikt, men bruker mye.
Tipper 2000 i uka.
 
2 voksene og 3 barn ( 2,4 og 9 år) , bruker ca 4000 kr mnd på mat og husholdningsartikler :)

Planlegger innkjøp og prøver så godt heg kan å unngå å kjøpe inn mer enn vi spiser:)
 
Back
Topp