babyklarnå
Elsker forumet
Jeg har en febersyk liten gutt, og lurer på hvor mye og ofte jeg kan gi han paracet? I går fikk han til sammen 240 mg paracet, og i dag har han fått 120 mg. Feberen løper rett når paraceten er ute av kroppen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Miss Hormontroll
Jeg antar du gir stikkpiller?[:)] Og Paracet fra Weifa?[:)]
Henta fra felleskatalogen.no;
Stikkpiller:
Barn:
3-6 kg (0-4 måneder):
1 stikkpille à 60 mg 3 ganger i døgnet
6-12 kg (4 måneder-1½ år):
1 stikkpille à 125 mg 3 ganger i døgnet
12-20 kg (1½-5 år):
1 stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
20-30 kg (5-9 år):
1½ stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
30-40 kg (9-12 år):
1 stikkpille à 500 mg 3 ganger i døgnet
Voksne og barn >40 kg (12 år):
1-2 stikkpiller à 500 mg 3 ganger i døgnet,
ev. 1 stikkpille à 1 g 3 ganger i døgnet
ORIGINAL: babyklarnå
Jo men jeg har den minste pakningen, og han er vel ca 6,5 kg tenker jeg...
ORIGINAL: Lilletrampepus
ORIGINAL: K.gedminiene.M
hadde samme problemet selv i går. min er 6,7 kg og hadde bare di minste paracet på 60gr.
ringte legevakten å hørte..fordi jeg ga en paracet/stikkpille men den hjalp ikke. hun sa da:
ta to om gangen (60*60=120) 120 er jo d di skal ha fra 6 kg og oppover.. tre ganger i døgnet..
Hvordan får du plass til det, og at de blir der? [8|]
hadde samme problemet selv i går. min er 6,7 kg og hadde bare di minste paracet på 60gr.
ringte legevakten å hørte..fordi jeg ga en paracet/stikkpille men den hjalp ikke. hun sa da:
ta to om gangen (60*60=120) 120 er jo d di skal ha fra 6 kg og oppover.. tre ganger i døgnet..
Er slik jeg har gjort det så langt. Må snart ut og handle ny ladning. Har bare 4 stikkpiller igjen.