Hvor mye paracet kan man gi?

babyklarnå

Elsker forumet
Jeg har en febersyk liten gutt, og lurer på hvor mye og ofte jeg kan gi han paracet? I går fikk han til sammen 240 mg paracet, og i dag har han fått 120 mg. Feberen løper rett når paraceten er ute av kroppen.

står på pakken det.... [8|]

kommer litt an på vekta hans og sånt og. har du ikkje pakningsvedlegget eller pakken? kan sjå på www.felleskatalogen.no i tilfelle...

Jo men jeg har den minste pakningen, og han er vel ca 6,5 kg tenker jeg...

Jeg antar du gir stikkpiller?[:)] Og Paracet fra Weifa?[:)]

Henta fra felleskatalogen.no;

Stikkpiller:

Barn:

3-6 kg (0-4 måneder):
1 stikkpille à 60 mg 3 ganger i døgnet
6-12 kg (4 måneder-1½ år):
1 stikkpille à 125 mg 3 ganger i døgnet
12-20 kg (1½-5 år):
1 stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
20-30 kg (5-9 år):
1½ stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
30-40 kg (9-12 år):
1 stikkpille à 500 mg 3 ganger i døgnet
Voksne og barn >40 kg (12 år):
1-2 stikkpiller à 500 mg 3 ganger i døgnet,

ev. 1 stikkpille à 1 g 3 ganger i døgnet

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Jeg antar du gir stikkpiller?[:)] Og Paracet fra Weifa?[:)]

Henta fra felleskatalogen.no;

Stikkpiller:

Barn:

3-6 kg (0-4 måneder):
1 stikkpille à 60 mg 3 ganger i døgnet
6-12 kg (4 måneder-1½ år):
1 stikkpille à 125 mg 3 ganger i døgnet
12-20 kg (1½-5 år):
1 stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
20-30 kg (5-9 år):
1½ stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
30-40 kg (9-12 år):
1 stikkpille à 500 mg 3 ganger i døgnet
Voksne og barn >40 kg (12 år):
1-2 stikkpiller à 500 mg 3 ganger i døgnet,

ev. 1 stikkpille à 1 g 3 ganger i døgnet

Ja gir stikkpiller, og det er fra Weifa ja. Jeg kan gi han max 2 ganger til i dag da.

Jeg var hos legevakten i helgen med lillesnuppa. Hun hadde også feber, og var rett og slett i elendig form. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne gi henne 3-4 ganger om dagen hvis feberen var høy og formen fortsatt like ille..

OK....syns jo det er greit å kunne gi ihvertfall en gang før vi legger oss for natten, så får vi litt søvn før han våkner og er helt uvel. I natt våknet han kl 2, og var helt utav seg, bare grein, men når jeg tok tempen da så var det ikke feber heldigvis, men formen var ikke på topp. Så vi gav en flaske MME, og han sovnet, og sov til 6, og da hadde feberen igjen steget til over 39. I dag har han heller ikke vært i form, får ikke til å sove noe særlig, og feberen er over 39, gitt han 2 paracet, og håper de skal senke temperaturen noe.

ORIGINAL: babyklarnå

hadde samme problemet selv i går. min er 6,7 kg og hadde bare di minste paracet på 60gr.

ringte legevakten å hørte..fordi jeg ga en paracet/stikkpille men den hjalp ikke. hun sa da:

ta to om gangen (60*60=120) 120 er jo d di skal ha fra 6 kg og oppover.. tre ganger i døgnet..

huff å huff vi også har en litt feber syk gutt her. Ikke gøy i det hele tatt. Han har heldigvis ikke så mye. Men han fikk vaksine nummer 2 i går og det er nok den han reagerer på. Han er både trøtt å slapp. Han har fått 125mg paracet i går og en i formiddag.

Hvor ofte måler dere tempen på disse små når de har feber???

Jeg har målt til hvert bleieskift rett og slett for og ha litt kontroll.

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: K.gedminiene.M

hadde samme problemet selv i går. min er 6,7 kg og hadde bare di minste paracet på 60gr.

ringte legevakten å hørte..fordi jeg ga en paracet/stikkpille men den hjalp ikke. hun sa da:

ta to om gangen (60*60=120) 120 er jo d di skal ha fra 6 kg og oppover.. tre ganger i døgnet..

Hvordan får du plass til det, og at de blir der? [8|]

Du må bare putte de langt nok inn, ikke så veldig langt. Ikke hatt problem med at de har kommet ut igjen.

Er slik jeg har gjort det så langt. Må snart ut og handle ny ladning. Har bare 4 stikkpiller igjen.

Er slik jeg har gjort det så langt. Må snart ut og handle ny ladning. Har bare 4 stikkpiller igjen.

hehe...d går fint d.. putter inn en..og den forsvinner ..og venter e bittelitt så putter e inn en til...do forsvinner ganske fort inni der;) har jo virking på 10min;)

Back
Topp