Hvor mye opp i vekt til nå

Gikk ned noen kilo i begynnelsen av året så da jeg ble gravid i mars var jeg nede på 57 kilo (165 høy). Pga mye kvalme, halsbrann og dårlig matlyst har jeg slitt veldig med å legge på meg, og er nå oppe i 62,5 kg. Prøver alt jeg kan å legge på meg mer, men er kjempevanskelig..

Har altså gått opp 5,5 kg, og er 35+1 i dag! (Likevel har puppene gått opp fra D til H-cup, men bein og armer har blitt tynnere..)

Sånn som jeg forstår det vil jo det si at jeg vil veie mindre etter fødselen enn før jeg ble gravid?
 
Opp 19kg, 40+3, så regner ikke med det blir mer nå.
Målet var å holde seg under 22kg+ :)
 
Gikk ned noen kilo i begynnelsen av året så da jeg ble gravid i mars var jeg nede på 57 kilo (165 høy). Pga mye kvalme, halsbrann og dårlig matlyst har jeg slitt veldig med å legge på meg, og er nå oppe i 62,5 kg. Prøver alt jeg kan å legge på meg mer, men er kjempevanskelig..

Har altså gått opp 5,5 kg, og er 35+1 i dag! (Likevel har puppene gått opp fra D til H-cup, men bein og armer har blitt tynnere..)

Sånn som jeg forstår det vil jo det si at jeg vil veie mindre etter fødselen enn før jeg ble gravid?
Ikke nødvendigvis. Etter fødsel hadde jeg kanskje bare gått ned 3-4 kg da jeg kom hjem. Men etterhvert vil du nok merke det. Spesielt hvis du skal amme.
 
2 kg opp - er 37+3 nå. Plenty å gå på i utgangspunktet, og har spydd hele graviditeten.
 
Jeg har klart å ta igjen litt til av de tapte kiloene :) nå er jeg 2.5 kg unna startvekt :)
 
I dag, på termin, har jeg gått opp drøye 20kg. Fått mye vann i kroppen siste uka, så håper mye forsvinner når babyen kommer!
 
Tørr ikke sjekke. Har fått ekstremt mye vann i kroppen di siste ukene. Har mistet følelsen i fingre og hender pga det. Så vil heller leve i usikkerhet enn å vite ;) prøver å være aktiv men er vanskelig med kynnere og vondt i hele kroppen.
 
Ca 10 kg, ville heller hatt noen kg til og sluppet kvalmen. Men jeg har jo heldigvis klart å gå opp og ikke ned til tross for spyinga.
 
Æsj 40 uker i dag opp 15 kg
 
Veide meg i dag morges: 62,8

Dvs opp 5,8 kg siden start.

35+6 i dag.

Nå er matlysten mye bedre så har prøvd å spise mer de siste par ukene, men kroppen min vil visst ikke legge på seg noe særlig :-o
 
Antar jeg må skrive det samme i morgen.. målet var liksom 14! Gruer meg til å sjekke :p
Ja det er ganske kjipt.. skulle ønske jeg ikke sjekka
 
Ja det er ganske kjipt.. skulle ønske jeg ikke sjekka
Flaks.. 13,8 opp... uke 40. Er så sykt sulten de dagene nå, så går nok enda en kg opp før mini bestemmer seg for å komme. Men men, det går av. Gikk opp 24 med første.. det var ikke kult! Så får si meg fornøyd nå.
 
Opp 0.6 kg fra uke 36 til 37 :)
Jeg har nesten klart å ta igjen de litt over 7 kiloene jeg mistet :)
 
37 uker, gått opp seks kilo (fra startvekt på 57kg). Skal på vekstkontroll-ultralyd om halvannen uke fordi jordmor ble bekymra både over vekta mi og over at symfysemålet har flats litt ut..
 
Termin i dag. 16kg her. Tippet på 19 kg, siden eg gikk opp det med begge de andre barna mine.
 
Opp ca. 20 kg. Jeg er 38+4 i dag. Med første gikk jeg opp over 30 kg. Så dette er bra nå :)
 
Back
Topp