Hvor mye opp i vekt til nå

sladkoeghka

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg er 31+5 gravid og har gått 14 kg opp til nå. Synes det er veldig mye, men jeg prøver å spise lite, kontrollerer meg hele tiden hva jeg får i meg. Spiser frukt/grønnsaker. Spiser ikke sent på kvelden. Det eneste hva jeg ikke skulle spise, men har skikkelig lyst og spiser to-tre ganger i uken det er croissant med sjokolade. Ellers spiser jeg ikke sjokolade. Men går opp i vekten

Men med første gikk jeg opp 35 kg, i samme perioden som nå var jeg 10 kg mer. Jeg har ikke gått så mye nå som med forrige, men uansett er i dårlig humør fordi det er mye!!!
 
Det er aaltfor mye fokus på vekt og graviditet! Men jeg kjenner meg så igjen.. klarer ikke la vær å tenke på det. Er 34 uker på vei og gått opp ca 10 kg. Er fornøyd med det, med et mål om maks 14. Gikk opp 24 med første, 14 med andre.. så håper jeg kan holde meg til det nå også, for når jeg gikk opp 24 hadde jeg så vondt i bekkenet at jeg ikke klarte gå omtrent.
Er bevisst på kosthold og å gå turer, men skeier veldig ut innimellom! Vi får gå opp det vi går opp, og prøve å kose oss innimellom:)
 
35 uker i dag og 8.8 kg. Har masse å ta av :) men stress heller ikke. Spiser gluten og melkefritt pga allergi og tror det har mye å si at eg spiser masse reine matvarer og lager all mat fra bunnen :) siden eg er i ro nesten hele dagen pga bekkenproblemer så er eg glad eg ikke har gått opp mer. Dette er 3 mann og eg gikk ikke opp meir enn 10-12 kg med de andre selv om eg får store babyer.. 4kg +
 
Jeg er i ro pga bekkenet også, så det blir enda flere kg. Jeg lager mat fra bunnen hele tiden, så spiser sunt, men vekten går opp :( Stresser mye pga dette i det siste
 
Stresser mye med vekten jeg og... 33 uker nå, opp ca 14 kg. Spiser ganske sunt og prøver å gå tur tre-fem ganger i uke. Har til og med lastet ned myfitnesspal app på ipaden og overvåker nøye hva jeg får i meg av kalorier. Får i meg ca 1700 kcal om dagen. Kjenner jeg blir litt småbesatt av det hele, og jeg forstår ikke hvorfor jeg går opp så mye... Er nok lett for meg å bli litt besatt iogmed jeg er slankeoperert, og har slitt med vekten hele livet.
 
Jeg har det litt motsatt, har vel totalt til nå gått opp ca 8 kg (32+1), det kom i starten. Vekta har mer eller mindre stått stille nå siden juni. Nå merker jeg at jeg egentlig spiser for lite, men blir jo bare kvalm og får sure oppstøt og halsbrann av alt jeg spiser. Det er så liten plass at jeg blir mett av bitte små porsjoner. Gikk ned en halv kilo forrige uke. Spent på hva jordmor sier på onsdag!
 
35 uker og 10kg nå. Vekt er et stort problem for meg. Gikk opp 25 kg med første da, men var også 10kg lettere da jeg ble gravid den gang. Håper å få av mer enn det jeg legger på ganske raskt etter fødselen denne gangen. Med første tok det 1,5 år før jeg fikk av mer enn de små kiloene som gikk i fødselen - og jeg falt tilbake i dårlige mønstre med mat og tanker. Håper å klare meg godt og få av kiloene på en sunn måte nå. Forøvrig spiser jeg godt, men sunt i svangerskapet.
 
35 veker og gått opp 7,5 kg :) sist gang gjekk eg opp 28 kg, så er fornøgd med den forskjellen :)
 
Gått opp tilsammen 9 kg dette svangerskapet. Gikk opp dobbelte med nr 2, så er fornøyd med det tror det har noe å si at jeg har ei vilter frøken på under to år og en hund som trenger daglige turer. Har heller ikke noe lyst på søtsaker sånn som før.
 
35 uker, gått opp ca 15kg. Syns det er rart, for jeg syns ikke jeg har lagt på meg stort annet enn mage og pupper. Er ganske høy da, har kanskje noe med det å gjøre. Bekymrer meg ikke over det faktisk :)
 
Nja.. har gått opp ca. 14 kg

32+1 idag
 
33+2 og har gått opp ca 7 kg så langt..
 
32 uker og gått opp 10 kg. Trodde det var normalt.. vises ikke annet enn at jeg har mage og mer pupper..
Orker ikke stresse med vekta. Det forsvinner nok fort :)
 
34+5 i dag har gått opp ca 11 kg
 
33 uker imorgen, 7 kg så langt.
 
35+5 og har gått opp 14 kg. Fått endel vann i føttene de siste to ukene.
 
Back
Topp