Hvor mye/ofte ammer dere?

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Føler puppene henger ute konstant :p og blir så usikker på om han er sulten eller ikke når han gråter.. Han kan spise, for så å være misfornøyd 10-15 min etterpå. Hvis han ikke roer seg da, så ammer jeg igjen. Men det blir gjerne til at han ikke spiser fulle måltider, men bare spiser litt, for så å sovne. Så skjer det samme om igjen litt etter. Blir også redd for at jeg ikke har nok, og at han ikke blir mett. Dette er spesielt på kveld.

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ut som her puppen ute nesten hele kvelden, tror det er veldig normalt ;) men ganske frustrerende :p

Første uken hang han i puppen mer eller mindre konstant, men nå går det som regel 1-2 timer mellom hver amming - opp mot 3 hvis jeg er riktig så heldig! :) Et måltid varer som regel 20-30 minutter. Sen kveld og natt er det noe lenger, som regel 45-60 minutter. Han var avhengig av å nærmest sove med puppen i munnen om natten, så da begynte jeg med smokk og han ble betraktelig mindre "klengete" på nattestid.

Skjønner at du er urolig for om du har nok, men tror nok ikke det er så uvanlig at de søker brystet ofte når de er såpass små.

Det er likedan her også. Roligere på formiddag, da går det lenger mellom ammingene. På natta blir det et par ganger, sover mellom 3 og 6 timer. Men på kvelden, da er det mye pupp ja. Men nå er han bare to uker gammel, så det skal han få lov til.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Samme her.. klarer som regel å gå to timer mellompå dagen men veldig urolig på kvelden.. de sier at det kan være mindre melk på kvelden og derfor oftere amming.. Mi tuppr sovner ALLTID med puppen så jeg kobler henne av når hun sovner, vekker henne og fortsetter amming når hun er skikkelig våken... ting tar tid!! :)

Prøver så godt jeg kan å "fylle han opp" ved hvert måltid slik at det går 2-3 timer mellom hver mating. Jeg mater han og legger han for å sove i vogna om dagen. Da sover han 2-3 timer og puppene er fulle og fine til neste måltid. Han har hatt noen få urolige kvelder, men ikke mange. Sover max 3 timer på natt også. På natt kan jeg bli liggende med puppen ute om han er urolig. Den første uken lå han oftere ved puppen.

Inkludert bleieskift tar det ca 1 time å mate. Gir han begge pupper hver gang.

Min er også veldig urolig på kvelden. Dette er nok fordi melka er fetere og i mindre mengde på kvelden. :-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Forumet er genialt. Jeg trodde det bare var meg som måtte ha puppen ute hele tiden fordi hun sovner til måltidet, men skjønner jo at det ikke er tilfellet. :) Jeg slet med ammingen i starten fordi jeg hadde veldig såre og vonde brystvorter, men nå begynner det å gå seg til tror jeg. Men hun går ofte 2 timer mellom måltidene syns jeg.

Her føler jeg ammingen går kjempe bra, men man blir jo alltid usikker som førstegangsmamma:P Er jo helt på tuppa for alt...haha:D
Har mye melk, nesten for mye føler jeg selv...Det varierer hvor lang tid det går...og føler også den er ute hele tiden, men nå er jo mini bare 4 dager gammel=) På kk sa de til meg gi han hver 3t nå i begynnelsen, og aldri gå lenger enn hver 4t. Det er rett sant:P? haha

Her føler jeg ammingen går kjempe bra, men man blir jo alltid usikker som førstegangsmamma:P Er jo helt på tuppa for alt...haha:D
Har mye melk, nesten for mye føler jeg selv...Det varierer hvor lang tid det går...og føler også den er ute hele tiden, men nå er jo mini bare 4 dager gammel=) På kk sa de til meg gi han hver 3t nå i begynnelsen, og aldri gå lenger enn hver 4t. Det er rett sant:P? haha
Jeg er ikke førstegangs, men er 6 år siden sist, så er vel like usikker :p Fått høre maks 4 timer jeg også, men går aldri så lenge imellom :) I natt sov han frem til kl.2300, så fikk jeg ikke han til å sove før 0330 igjen, da sov han til 0730. Det vil si, han sovna flere ganger, men i det jeg la han over i seng/vugge våkna han igjen :/ har snart fått ordentlig taket på smokken, da blir det nok fort lettere! :)

Hs sier det at så lenge hun sover, spiser, er fornøyd og legger på seg så trenger man ikke vekke ungene på natt for å spise. Her har vi noen netter der hun har spist i elleve/tolv tiden og sovet til i fem/seks tiden om morgenen. Deilig for oss begge :) med første mann vekte jeg hver tredje/fjerde time og tror det ødela mye nattesøvn for oss. Han var endel våken på natta det første året :p

Jeg er ikke førstegangs, men er 6 år siden sist, så er vel like usikker :p Fått høre maks 4 timer jeg også, men går aldri så lenge imellom :) I natt sov han frem til kl.2300, så fikk jeg ikke han til å sove før 0330 igjen, da sov han til 0730. Det vil si, han sovna flere ganger, men i det jeg la han over i seng/vugge våkna han igjen :/ har snart fått ordentlig taket på smokken, da blir det nok fort lettere! :)

Ok, godt å høre jeg har fått riktig info med meg:D Det har gått 4t mellom her, men sjelden..Han spiser godt til alle måltid:)
Ja, smokk er også noe...hehe...men bør vi introdusere den enda da?:confused::)Mannen min har en gutt på 10år fra før, så han husker noe fra tiden han var bebis..så det er bra...blir jeg liksom tryggere:p :rolleyes:

Back
Topp