Hvor mye nedsatt sædkvalitet?

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Lurer litt på dere som har partner med redusert sædkvalitet... Hva var det som var dårlig og hvor dårlig?
Her hadde sambo 8 mil. spermier totalt eller 4 mil pr ml.... Hadde også litt redusert bevegelighet. Lurer på hvor dårlig dette er liksom.... Vet man bør ha over 40 mil. totalt eller 20 mil. pr ml...

sambo har det å.. men husker ikke resultatet nå

aner ikke, dessverre... Første prøva sambo leverte for kontroll var 20,3 mill pr ml eller noe sånt, altså helt normalt. Ved siste inseminasjon hadde han over 37mill, så jeg aner ikke siden vi ikke har det problemet

Min sambo hadde også litt nedsatt kvalitet, men skjønte ikke helt hva som var feil.. Er ikke så inne på hvordan de bedømmer kvalitet og mengde.. Kanskje noen andre her inne som kan hjelpe oss med det?
Han hadde veldig mange svømmere sa de, flere enn normalt (og det er visst heller ikke alltid like positivt etter det jeg har skjønt..?), han hadde 159 mill, husker ikke om det var pr.ml eller hvordan de telles.
Men over 50 % av disse var visst døde, manglet hale/hode eller svømte i ring [:-] Så dermed mente de at dette betydde at han hadde noe nedsatt befruktningsevne. Så er spent på prøven han skal levere nå... Han hadde vært mye syk før forrige prøve med feber/infeksjon og gjennomgått operasjon og slike ting kan vel også ha en innvirkning.
Vi har iallefall tatt våre forhåndsregler denne gang,  proppa han full av vitaminer og mineraler i ukesvis nå, så får vi se om det har hjulpet på [;)]

Dere har et mye bedre utgangspunkt enn hva vi har!
-det beste som er funnet hos mannen min, er 1 mil pr ml. Ved to av våre forsøk har mannen måttet ta ny prøve fordi de ikke fant noe liv i den første prøva. KAn tro det er gøy når jeg alt har vært til uttak... Vil også tro det er litt av en prøvelse å måtte prestere for mannen. Noe fant de da til slutt, for ved disse to forsøkene har vi fått det til, har en sønn på 2 år og er 5 måneder på veg med ny baby. Lykke til!

Klem fra Meisemor

Ja utrolig godt å høre at det går selv med få[:)][:)][:)] Vet sambo har noe nedsatt bevegelighet og, men det var vist ikke så veldig mye under normalen[:)][:)]

hei. mannen minn har også litt dårlig kvalitet, den første prøven han tok var helt normal. Så kommer vi til hausken og der får vi beskjed om at det ikke var helt sprekt[8|]ble litt paffe da, så vi måtte ha icsi.

Mannen min hadde 2 mill på den ene prøven, og vi skulle igjennom IVF-forsøk, men ble gravide på egenhånd 3 mnd etter at vi hadde fått beskjeden[:D] Så det er ABSOLUTT håp jenter!!!

Back
Topp