Hvor mye nedpress, vondt og ubehag skal man tåle i hverdagen?

Bkno5833810

Første møte med forumet
Skjønner at det ikke er mye å gjøre - får beskjed om at litt ubehag, nedpress og kynnere er normalt. Men hva er vanlig i hverdagen? Hvor mye skal man tåle før man kan be om tilrettelegging eller sykmelding? Skal man tåle ubehag ved å gå en tur på butikken eller en halvtimes gåtur? Innafor å fortsette belastningen med nedpress?

Skal til jordmor over nyttår, så det blir å snakke ut om det da. Men lurer på hvordan andre har det og hva dere har fått beskjed om.

Skjønner at det ikke er mye å gjøre - får beskjed om at litt ubehag, nedpress og kynnere er normalt. Men hva er vanlig i hverdagen? Hvor mye skal man tåle før man kan be om tilrettelegging eller sykmelding? Skal man tåle ubehag ved å gå en tur på butikken eller en halvtimes gåtur? Innafor å fortsette belastningen med nedpress?

Skal til jordmor over nyttår, så det blir å snakke ut om det da. Men lurer på hvordan andre har det og hva dere har fått beskjed om.
Jeg tenker at du kjenner kroppen din best, og om du blir hemmet i det daglige fordi du muligens jobber for mye, er det absolutt lov til å trappe ned! :Heartpink
Jeg har jobbet 100% i barnehage nå helt fram til jul, og kjente tvert jeg tok juleferie og fikk ta ting i mitt tempo at det trengte kroppen min. Mer energi, mindre vondter og en mer aktiv frøken i magen når jeg har tid til å slappe av og kjenne etter :love017

Jordmor anbefalte å gå ned litt (har hatt litt bekkensmerter og kynnere) men på jobb hører man fort at jordmødrene overdriver litt også da :rolleyes: har bestemt meg for å lytte til hva jeg ønsker og trenger, og ikke hva alle andre gjør eller forventer

Du kjenner kroppen best. Og det er lov å stoppe litt opp.
Jeg har vært 100% sykemeldt fra jobb i barnehagen i noen uker nå grunnet kraftige bekkensmerter. Blir jo ikke automatisk bra men er lettere å fungere fordi jeg kan ta de pausene som trengs.

Back
Topp