hvor mye morsmelk?

mizzuno

Flørter med forumet
Hei!
 
Jeg har en nydelig gutt på snart 7 uker. Blid og fornøyd dagen lang...helt til nå. Har ammet han med brystskjold, men begynte med avvenning i forrige uke. Dette har gått bare bedre og bedre... men plutselig ville han verken ta pupp eller skjold [:(]
 
Har prøvd å få opp interessen ved å presse ut melk på forhånd, men han nekter plent. Han skriker ikke etter mat, men er mindre aktiv enn vanlig og virker gretten. Litt slapp, og har mye luft i magen :(
 
jeg har pumpet meg og gidd han melk via kopp, men synes han tar så lite før han blir fornøyd. I går fikk jeg til å pumpe ut ca 130ml til sammen i ett måltid. Men i dag får jeg ikke til å pumpe ut så mye. Er redd jeg holder på å miste melka.
 
Hvor mye kan man forvente at en baby på 6-7 uker spiser?
 
Er det noen som har råd om hvordan man får opp interessen for puppen igjen? Føler det ikke som noe nederlag om det blir slutt på ammingen, men etter 2 dager med pumping, streilisering og varming av melk synes jeg det er svært så praktisk å amme.
 
Skal ringe helsestasjonen i morgen, men synes det er så lenge til ;)
 
Klem
 
jeg har dessverre ingen gode råd til deg. Er det ikke fra litt over 100 -150 ca de spiser om gangen ca a? Mener de andre som pumper/mme har sagt det..

Håper det ordner seg, veldig lett å brette ut puppen[:D]
 
Huff, jeg håper han tar puppen igjen slik at du slipper dette pumpestyret. Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til jeg. Å prøve og legge han til med jevne mellomrom kanskje? Helst uten å gi han mat på annen måte i mellomtiden? Blir han jo sulten og gråter så må han jo så klart få mat, men klarer du å tyne han litt så ville jeg nok prøvd det. Maja spiste mellom 90-120 da hun var 6-7 uker gammel.
 
Kanskje han blir litt forvirret av at du kanskje stresser litt?... ammeskjold av, nej, ammeskjold på.. flaske kopp... Jeg har ikke peiling, men kanskje?
om du kanskje hadde bare slapt av, lagt ham med puppen uten skjold, latt han få snuse litt å ta seg litt tid... kanskje ikke akkurat når han er kjempesulten...
Men som sagt så har jeg ikke peiling, syns bare det hørtes litt fornuftig ut [;)]
 
Nå vart jeg lettet ang. melkemengden :) Har ei svigermor som ble så bekymret da jeg fortalte hvor mye jeg hadde pumpet ut. Hun mente det var så lite. Gjorde jo meg bekymret også, særlig siden han er så tynn. Må vell bare senke skuldrene å slappe av.
 
tror nok det er noe i det du sier "ladylovelylux". Fikk han til å ta litt pupp i sta. Lot han ligge ved puppen ei god stund før jeg prøvde å gi ham. funket ei stund, men så blir han så innmari utålmodig. Jeg får prøve å bare gi han puppen de neste gangene og pumpe ut resten av melken etterpå for å holde produksjonen igang. Kanskje han blir mindre forvirret da og tar puppen helt tilslutt. Verd et forsøk iallefall. [:)]
 
Tusen takk for responsen!
 
God natt!
 
Back
Topp