hvor mye mme???

Vi gleder oss

Betatt av forumet
Hei:)

Jeg lurer på å gi litt mme på kvelden da jeg har sett flere av dere har god erfaring med dette.
Sliter nemlig med nattesøvn, hun henger i puppen hele natten, i natt var vi våkne fra 00:30 til 6...hun virker som hun ikke får nok.
Men ammer jo fult, og vil fortsette med dette, men har lyst å prøve med mme før vi legger oss, så kanskje snuppa sover litt mer om natten.
Det jeg lurer på er hvor mye dere som gjør på denne måten gir, synes det er så vanskelig å vite? På pakken synes jeg det virket så mye som skulle gis nemlig.

Er vel bare å prøve seg fram og gi til ungen er mett. [:)]
Gjelder litt det samme for flaskemating som for amming at man skal la ungen spise til den er mett.
Her varierer det veldig hva lillegutt spiser. Han spiser alt fra 60 ml helt opp til 120 ml på ett måltid. Men han flaskemates på fulltid. Alle barn er forskjellige sånn at det er ingen fasit noe sted. [;)]

ORIGINAL: Surita

Er vel bare å prøve seg fram og gi til ungen er mett. [:)]
Gjelder litt det samme for flaskemating som for amming at man skal la ungen spise til den er mett.
Her varierer det veldig hva lillegutt spiser. Han spiser alt fra 60 ml helt opp til 120 ml på ett måltid. Men han flaskemates på fulltid. Alle barn er forskjellige sånn at det er ingen fasit noe sted. [;)]

Ok, skjønner, synes det er så vanskelig, aldri gjort dette før jeg[:D]
Vil jo bare det beste for lille snuppa[:)]

ORIGINAL: Julia89

Varierer hvor mye jeg gir, spørs hvor lang tid det har gått fra forrige måltid. men om det har gått 3-4 timer gir jeg 90 ml(blir ca 100ml med pulver oppi, og da drikker hun som regel 80 ml av det. Men om hun er veldig sulten kan hun drikke opptil 140 ml. Står på pakken at hun kan drikke opptil 160 ml pr. måltid nå som hun er over en mnd.

Men jeg følger ikke noe "bruksanvisning", hun får til hun er mett [;)]

Her har vi kommet inn i en grei rutine..

Steller og bader i ca halv 9 tiden. Vi har kjøpt sånn badeolje som hun blir trøtt og avslappet av. Lager ett måltid på 100 ml, tar hun med meg i sengen, har kun en liten nattlampe på, og mater henne. Snakker minimalt til henne, for da blir hun trøttere faktisk.  Så ligger hun oppå brystet mitt til hun har rapet, og sovnet. Så legger jeg henne i kurven.

Da sover hun til iallefall 2-3 tiden, så mat igjen(ca 60 ml drikker hun da), så sovner hun igjen, til kl 7-8 om morningen [:D] Hun har skjønt at det er natt når det er natt [;)]

Takk for god info Julia!!!
Er ganske slitsomt med sånne netter, så håper det blir bedre.
Hun er jo bare 2 uker så går seg vel til etterhvert som rutinene kommer.
Men kjenner flere som har god erfaring med mme på kvelden, så bare tenkte det kunne hjelpe.
Men er bare så redd for å ødelegge ammingen nå som vi endelig er så godt i gang.
Før prøve litt til før jeg prøver mme.

Back
Topp