Hvor mye MME??

sas

Gift med forumet
Jeg tilhører født oktober 2007, og har spurt i september og spør her også siden barna deres blir fire måneder denne måneden.
Hvor mye MME drikker de i døgnet?
William blir 2 mnd nå til mandadg og drikker 870 ml i døgnet. Har hørt at de ikke skal ha mer enn en liter i døgnet så derfor jeg begynner å lure litt da...Er jo ikke langt unna det han nå fortsetter han slik.

Leste innlegget til cile_mor ang. grøt/velling. Må si jeg ble sjokkert over HS sin reaksjon. Vi startet med grøt da Meliss var 4 mnd vi. Er jo en grunn til at det selges fra 4 mnd da i butikken. Så følg instinktet ditt du cile_mor

takker for svar forresten.

Emilie spiser ca. 230ml fire ganger i døgnet. Pluss et par teskjeer med mos eller grøt midt på dagen. Og hun er akkurat fire måneder nå[:)]

Maja spiser ca 200 ml 2 ganger i døgnet, og ca 350 ml til kvelds.
Til "lunsj" får hun 200 ml melk med litt grøtpulver i (velling altså..[8D]), og noen skjeer med grøt for tilvenning.. Og så har hun idag fått smake på litt eple/pære mos..

Så hun spiser 4 ganger om dagen..

Takker for svar alle sammen [:)] ser at de fleste nå introduserer fast føde til nurkene, kommer nok til å gjøre det samme når han blir 4 mnd ja. Er det ikke sånn at HS ber oss gi dem fast føde fra de er 6 mnd sånn egentloig???

ORIGINAL: trønderveitja

Helsesøstrene følger boka og der står det at man skal helst gi dem mm og pupp til de er 6 mnd og hvis man får tillegg så kan de også vente til de blir 6 mnd[&:]Kjenner jeg blir litt provosert av disse hs innimellom[8D]Gi gutten din litt velling nå når han blir 3 måneder..d metter mer og holder kanskje litt lenger..og så kan du jo gi tynn grøt også hvis du vil d...[:)]d der er det du som bestemmer og vet best..DU er mamman[;)]

Først og fremst: Dette er ikke ment som kritikk av noen.
Men det er viktig å huske at dersom det ikke er nødvendig, så er det ingen vits i å gi grøt for grøtens skyld, for å si det sånn.
Det er ikke alle barn som blir roligere eller sover bedre på fast føde (se avstemning her), og det er en grunn til at det ikke anbefales før ved 4 mnd.
Synes det er litt viktig å ikke glemme det - det er klart at noen barn trenger det, og noen av dem er klare for det - men det anbefales å vente.

Jeg fullammer jo da; min greie HS sa at det ikke var noe i veien for å fullamme til 6 mnd, men erfaringsmessig ville store gutter som min ofte ha noe "mer" før den tid. [;)]
Så når han viser tegn til å ikke være fornøyd med bare melk, skal vi nok prøve noe anna også.
Men frem til det tar jeg gladelig de nødvendige nattammingene.

Takk igjen for svar alle sammen. Kommer nok til å gi velling eller tynn tynn tynn grøt når han blir 3 mnd HVIS han går over en liter i døgnet. Tar jo uansett en prat med HS først.
Kommer også til å gi han MME til han blir ett år som drikke etter fast føde slik jeg gjorde med Melissa.
FIkk aldri melk jeg så derfor han får MME.

Han er iallefall ikke noen glad gutt når jeg har prøvd å ikke gi han så mye, dvs han drikker hver dråpe av flaska og da venter jeg litt for å se om han ble mett, men nei...han sutrer etter ca 10 min og jeg har prøvd andre ting først, men det er mer mat han vil ha.

Og når han har da fått drikke så mye HAN vil ha , da pludrer han fornøyd.

Back
Topp