Hvor mye mme?

Pistasje

Forelsket i forumet
Marsmellows-15
Endelig tar frøkna flaska, så da går det an for meg å være litt lenger borte. Det er en del ting jeg skal bort på i ukene fremover, blant annet jobber jeg en dag i uka nå. Jeg har ikke sjans å få pumpet ut nok til å få noe særlig lager av morsmelk lenger, har ikke så mye mer enn det hun drikker virker det som. Så pappaen må prøve å gi erstatning når jeg skal bort fremover. Håper bare hun godtar det! Men hvor mye mme drikker deres babyer på et måltid? Synes det som står på pakken virker veldig mye jeg..
 
Ca. 150 ml her også. Får melk 4 ganger om dagen (to av dem bare 90 ml, for det er med vitaminer og da spiser hun av en eller annen grunn mindre) og 1-2 ganger på natta, i tillegg til en porsjon grøt på formiddag og litt grønnsaksmos etc. på ettermiddag.
 
Ca. 150 ml her også. Får melk 4 ganger om dagen (to av dem bare 90 ml, for det er med vitaminer og da spiser hun av en eller annen grunn mindre) og 1-2 ganger på natta, i tillegg til en porsjon grøt på formiddag og litt grønnsaksmos etc. på ettermiddag.
Ganske likt som hos oss da, her er det også grøt en gang og grønnsaks- eller fruktmos en gang. Ellers melk. Vi prøver oss på å blande 150 ml tenker jeg :)
 
Her drikker hun 180-210(vann før du tar pulver i) hun er 6mnd :)
 
Mme skal være mer mettende enn mm sies det. Så tror man må regne mer mm enn mme :)

Er det ikke motsatt da? Min lillegutt som fikk blanding av mm og mme første mnd drakk større mengde i mme måltid enn mm måltid. Og dei sier vel siden mm er så lett fordøyelig for babyen så er det lettere å nyttiggjøre mm, mens kroppen til babyen bruker mer energi på å fordøye mme og trenger da større mengde. Mener det var noe slik.
 
Er det ikke motsatt da? Min lillegutt som fikk blanding av mm og mme første mnd drakk større mengde i mme måltid enn mm måltid. Og dei sier vel siden mm er så lett fordøyelig for babyen så er det lettere å nyttiggjøre mm, mens kroppen til babyen bruker mer energi på å fordøye mme og trenger da større mengde. Mener det var noe slik.
Her drakk hun i hvertfall mindre mme enn mm, når hun fikk begge deler :) men skal ikke si jeg har rett. Husker ikke helt :p
 
Jammen ikke lett :p "alle" sier jo at mme er skikkelig kraftfor da?

Er det her vertfall. Lillegutt som blir 5 mnd den 16 nå. Er ca 9,7 kg i følge badevekta (som har stemt ganske godt med helsestasjonsvekta) og nå har jeg begrenset han en del i maten siste 2-3 ukene. Han kunne nok vært oppi 10,5 nå viss ikke trur jeg. Men så drakk han ganske mye mer en den anbefalte max 1 literen.
 
Lille frøkna min på snart 7 kg og 6 mnd spiser 5-6 flasker med mme på 180 ml i løpet av døgnet pluss grøt til frokost og kvelds og litt middag.. Men står på baksiden av esken ca hvor mye de skal ha de forskjellige månedene :)
 
Lille frøkna min på snart 7 kg og 6 mnd spiser 5-6 flasker med mme på 180 ml i løpet av døgnet pluss grøt til frokost og kvelds og litt middag.. Men står på baksiden av esken ca hvor mye de skal ha de forskjellige månedene :)
Synes bare det virket så mye det sol står der :)
 
Min drikker 180ml 2 ganger om dagen, 120 1 gang om dagen. Hun får også brødskive eller velling til frokost, fruktmos til lunsj, 1 middagsglass eller rester fra våres middag dagen før, og 1 stor porsjon grøt til kvelds:) Når hun har spist middag vil hun ikke ha melk.
 
Er det her vertfall. Lillegutt som blir 5 mnd den 16 nå. Er ca 9,7 kg i følge badevekta (som har stemt ganske godt med helsestasjonsvekta) og nå har jeg begrenset han en del i maten siste 2-3 ukene. Han kunne nok vært oppi 10,5 nå viss ikke trur jeg. Men så drakk han ganske mye mer en den anbefalte max 1 literen.
Godt i hold da :p lille prinsesse på 6 mnd var 7910 i går. Men har hatt litt startproblemer med vekta. Nå følger hun heldigvis kurven sin. Alt ble bedre med Nan :)
 
Back
Topp