Hvor mye mme?

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Til dere som gir mme,

Hvor mange ml pr måltid?

Hvor hyppig?

Vi gir 150ml i flaska, og går ca 4 timer mellom måltidene :) Gir også velling på kveldsflaska, og har startet med prøvesmaking med grøt på formiddagen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

200 i flaska og får drikke til hun ikke vil mer... Noen ganger alt og noen ganger mindre:) drikker ca800 ila ett døgn :) hver 3 time, men så drikker hun bare 1 flaske på natta (20-10på morgenen )

Takk for svar damer:)

Jeg har gitt 150 frem til nå, men i dag drakk baby helt tom på et par minutter og begynte å hyle når det var tomt.

Da er det vel på tide å øke til 180-200ml.

Her går d i 180, altså 200 ferdig...noen ganger spiser hu alt mens andre ganger er d mellom 140-170....går alt mellom. 3 og 4 1/2 tine mellom hver gang...på natta går d lengre, spiser rundt 9 og våkner igjen for frokost rundt halv 8-8...

Her går d i 180, altså 200 ferdig...noen ganger spiser hu alt mens andre ganger er d mellom 140-170....går alt mellom. 3 og 4 1/2 tine mellom hver gang...på natta går d lengre, spiser rundt 9 og våkner igjen for frokost rundt halv 8-8...
Samme mønster som oss:)
Har økt dosen nå jeg også, og baby er strålende fornøyd med det:)

Kjøpte større flaske i dag og lagde 180. Trengte en rapepause etter 100, men virka ikke mett, så jeg putta flaska inn igjen. Etter 10 sekund kom sprutgulpen... skifta to ganger etter det...

Kan jeg spørre om det er noen spesiell grunn til det? Eller synes du bare det var på tide?

Nei fikk kjeft av barnelegen på 3 mnd kontrollen! For sambo og søskna hans var alle store som små, noe Sebastian også er, så da fikk vi beskjed om å gi han mindre mat! :/ Så derfor startet jeg da med velling for å minske antall flasker i døgnet med 1 flaske, og syntes han begynte å spise oftere igjen forrige uke, så derfor jeg startet med grøt :) Vi skal på vektkontroll den 21, og vil så absolutt ikke få mere kjeft av den kjærringa (er visst MANGE som har negative opplevelser med henne!) og nå virker også Sebastian mye mer tilfreds :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Nei fikk kjeft av barnelegen på 3 mnd kontrollen! For sambo og søskna hans var alle store som små, noe Sebastian også er, så da fikk vi beskjed om å gi han mindre mat! :/ Så derfor startet jeg da med velling for å minske antall flasker i døgnet med 1 flaske, og syntes han begynte å spise oftere igjen forrige uke, så derfor jeg startet med grøt :) Vi skal på vektkontroll den 21, og vil så absolutt ikke få mere kjeft av den kjærringa (er visst MANGE som har negative opplevelser med henne!) og nå virker også Sebastian mye mer tilfreds :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡
Er det ikke mer næring i velling enn i mme eller me? Bra at gutten er fornøyd da :) trodde bare ikke at de skulle ha mat så tidlig. Men virker uansett ikke som om du får noe fornuftig ut av den barnelegen, så bra at du følger morsinstinktet isteden :)

Er det ikke mer næring i velling enn i mme eller me? Bra at gutten er fornøyd da :) trodde bare ikke at de skulle ha mat så tidlig. Men virker uansett ikke som om du får noe fornuftig ut av den barnelegen, så bra at du følger morsinstinktet isteden :)

Nei jeg aner ikke jeg :P Men han sover nå mye lenger hvertfall, så har kutta ut 1 flaske i døgnet pga det :) Og kutta ut enda en flaske pga grøt :D Ja nei henne barnelegen der har vært rimelig frekk mot andre barn tidligere (sa til en gutt at han ikke måtte like overvektig som broren sin og klappet broren på magen! :O ) Så hører ikke på henne i det hele tatt :P Gjør det jeg føler er best, for er jo tross alt jeg som kjenner sønnen min :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Nei jeg aner ikke jeg :P Men han sover nå mye lenger hvertfall, så har kutta ut 1 flaske i døgnet pga det :) Og kutta ut enda en flaske pga grøt :D Ja nei henne barnelegen der har vært rimelig frekk mot andre barn tidligere (sa til en gutt at han ikke måtte like overvektig som broren sin og klappet broren på magen! :O ) Så hører ikke på henne i det hele tatt :P Gjør det jeg føler er best, for er jo tross alt jeg som kjenner sønnen min :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Må også bare få sagt det at han ikke har reagert på det! Magen hans er akkurat som før :) Ingen magevondt og bæsjer hver dag :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Hvordan gikk du frem når du introduserte grøt? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blandet med melk for å få en kjent smak på det, og lagde den litt tynn, og så prøvde jeg bare med lite på skjea, og det gikk som bare det :) Nå har vi startet med grøt på formiddagen og kvelden, så skal teste med grønnsakspuré i morgen :) Nå er han 16 uker, så syns det er greit å prøve på litt mer :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Nei jeg aner ikke jeg :p Men han sover nå mye lenger hvertfall, så har kutta ut 1 flaske i døgnet pga det :) Og kutta ut enda en flaske pga grøt :D Ja nei henne barnelegen der har vært rimelig frekk mot andre barn tidligere (sa til en gutt at han ikke måtte like overvektig som broren sin og klappet broren på magen! :O ) Så hører ikke på henne i det hele tatt :p Gjør det jeg føler er best, for er jo tross alt jeg som kjenner sønnen min :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Mamma sa at da vi var små var det vanlig å begynne med grøt når vi var 2,5 -3 mnd...
Og jammen er vi 3 slanke og helt normale oppegående voksne nå :) bra du har gøts til å følge magefølelsen og har en fornøyd baby :)

Vi gir 150ml i flaska, og går ca 4 timer mellom måltidene :) Gir også velling på kveldsflaska, og har startet med prøvesmaking med grøt på formiddagen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Så tøft av deg å bare gjøre det!!!:-) Skulle gjerne prøvd med litt velling selv jeg, men hun tar jo ikke flaske:-p

Mamma sa at da vi var små var det vanlig å begynne med grøt når vi var 2,5 -3 mnd...
Og jammen er vi 3 slanke og helt normale oppegående voksne nå :) bra du har gøts til å følge magefølelsen og har en fornøyd baby :)

Ja er det mamma har sagt også :) Og vi alle 3 her har også alltid vært slanke :) Ja nå har jeg super fornøyd liten gutt, som sover fra 19-20 tiden til 06-07 på morningen og da gjerne kan gå gjerne 5 timer før han skal ha mat igjen :) Og det er stooor forandring fra før vi startet med grøt :D

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Så tøft av deg å bare gjøre det!!!:-) Skulle gjerne prøvd med litt velling selv jeg, men hun tar jo ikke flaske:-p

Heheh, takk :) Æsj da :( Ingen type flaske/smokk henne tar? Her har jeg jo hatt flaske baby siden vi kom hjem fra sykehuset (startet på barsel) så jeg har jo vært heldig sånn sett :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Heheh, takk :) Æsj da :( Ingen type flaske/smokk henne tar? Her har jeg jo hatt flaske baby siden vi kom hjem fra sykehuset (startet på barsel) så jeg har jo vært heldig sånn sett :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡
Nope, bare puppen som gjelder her i gården;-) Ingen ting annet. Tro du meg, jeg har prøvd;-)

Back
Topp