Hvor mye mme?

amma84

Flørter med forumet
Dere som gir MME, hvor mye spiser babyen til hvert måltid? Og hvor mange uker er han/hun?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gir min 150 ml mme til hvert måltid. Han er 7.5 uke nå :)

120 ml til hvert måltid, spiser ca hver andre time.. 4 uker gammel.. syns det er litt mye..? Men han er jo sulten så..

Ettersom jeg har skjønt skal de ha 15% av kroppsvekta si. Jonathan veier nå ca 5700, så da skal han ha ca 110 ml fordwlt på 8 måltider i døgnet.

På helsestasjon sa de at han legger på seg for mye og at jeg må passe på. Han er en stor gutt og trenger mer mat enn en på 4 kg liksom. Jeg kan jo ikke sulte ungen.

Jeg har bare gått ut i fra det som står på NAN-pakkene. Men selfølgelig, han gir seg når han er mett og da tvinger jeg det ikke ned på heller. Er han fornøyd med 100 ml så er det helt i orden. Dette styrer han selv =) her vil han ha mat ca hver 3.5 time.

Når han vil ha mer mat til hvert måltid vil jeg merke det ved at han ikke roer seg når han har fått i seg 150 ml:)

Her kan hqn fint være skrubbsulten etter 2-2,5 timer. Lille matvraker :P

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Hun får ca 150 ml til hvert måltid og spiser 4-5 ganger om dagen. Hun spiser omtrent hver 3-4.time, også sover hun fra ca 22- 6/7 om morgenen.

Når det gjelder å passe på, så må de jo få mat. Ikke hør på alt de på helsestasjonen sier. Det går i rykk og napp. Jeg har hørt så mye dumt derfra, at jeg går på kontrollene og hører etter med et halvt øre.

min spiser 120 ml er 3 uker.

Sniker fra mai. Her er vesla 4 mnd og får 160ml MME hver 4 time utenom natta:)

Back
Topp