Til dere som gir mme. Hvor mye får h*n/h*n per måltid? Og hvor ofte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt vi er flere som ikke mater i et kjør;-) Ble to frokoster her i dag ettersom lille hadde en stor jobb i bleia etter hun hadde sovnet etter morgenøkta..Sniker litt fra jan 13... gir og bare MME... I dag var Ailo 11 uker, og nå får han 160 ml(Nan) fire måltider i døgne(nattmorran, frokost, lunsj, middag) og så får han 180 på kvelden(kveldsmat) før han legger seg![]()
Godt vi er flere som ikke mater i et kjør;-) Ble to frokoster her i dag ettersom lille hadde en stor jobb i bleia etter hun hadde sovnet etter morgenøkta..
Hvor ofte har deres avføring?
Ca hvert 2. - 3. døgn, så jeg er så usikker på om jeg bør gi malt.. Ho virker jo ikke å plages, men så hører man jo det blir sagt at de skal ha avføring hver dagOg i som syns han spis mye:O hehe.... men e vest veldi forskjelli da der om kor ofte og kor mye... så lenge de legg på se greit å trives så treng man jo ikk øk/mink såE fornøyd me at han ikk ska ha for ofte, eller for sjeldent
![]()
Han har avføring som regel e gang i døgne(ikke mer i all fall), men nån gong går da 2 daga mella hver gang... å så ha da vle en gang gått 3 daga mella... men ofte e da vel rundt 26-36 tima mella hver gang ca...
En der?
Ca hvert 2. - 3. døgn, så jeg er så usikker på om jeg bør gi malt.. Ho virker jo ikke å plages, men så hører man jo det blir sagt at de skal ha avføring hver dagSynes det blir for dumt å presse det ut når det kanskje ikke er nødvendig.. Ho utnytter nok maten godt for det er ikke stort som kommer ut
![]()
Da fortsetter jeg som før.. Hun gjør seg ferdig på 2-3 trykk så hun har jo ikke problemer med å få det utVi blander malt i alle flaskene, og alikevel er det ikke hver dag han har avføring så om du gjør det samme så er det ikke sikkert hun får ofterer avføring... Man skal ikke gi avføring etter hvor ofte, men etter hvordan den ser ut. Ikke skal den være for tykk(da får de bare problemer med å få det ut) og heller ikke for tynn(type blaut suppelignenes greie)... Og det er ikke alle babyer som har hver dag, noen har etter hvert måltid, noen to ganger daglig og noen bare 3-4 ganger uka-og mener å ha lest at alle de alternativene er normalt...
Min teori er at de styrer det best selv.. Kanskje mi har større magesekk enn din?!Hm. Her e d flere en fem ganger i døgnet, men vil bare ha 130 ml per måltid, har prøvd og økt og se om det da blir færre måltider, men vil ikke ha mer.
Jeg har ikke erfaring med MME, men synes mating hver tredje time høres veldig normalt ut. De to andre her i denne tråden har vel kanskje heller unormalt sjeldent mating, så ikke la deg bekymre av det.er det noen som vet, lille gullet vil ha mat tredje kvar time, og drikker da 120ml , kan det hjelpe og skifte til et annet merke??
er det noen som vet, lille gullet vil ha mat tredje kvar time, og drikker da 120ml , kan det hjelpe og skifte til et annet merke??
Signerer denne.. Og, ja, mi spiser unormalt sjelden..Det er nok ikke unormalt at babyen din vil ha mat hver 3.time, heller ikek om det hadde vært hver 4... alle babyer er ulike. Så lenge babyen følger vekstkurven sin og er fornøyd trenger man ikke forandre på noe, og når de vil ha mer så sier de i fra-de fleste greier regulere selv. Hvilket merke mme bruker du? For her brukes det Nan 1, prøvde Hipp ei stund for å se om det ble mindre gulping(det ble det ikke) men det virket som om at han ble mindre mett av samme mengde Hipp en ve Nan... så vi bruker Nan![]()
Vet det er forskjellig fra barn til barn.. Her er det sprutgulp av Hipp og kun nan som fungerer, men hos andre er det motsatt.. Ville byttet om jeg var deg..Er det noen som har gitt babyen sin nan og han/hun har reagert på? Syns han her får hard mage av nan. Gir en halv te skje med malt i hver flaske, går en dag mellom når han har avføring. Men da merker jeg han begynner å svette rett før. Syns så synd på han:/ noen så har erfaringer med hipp??