Hvor mye MME

*kvikki*

Flørter med forumet
Dere som gir flaske, hvor mye får barna i løpet av et døgn?

Her får poden en flaske i 12 tiden med 200 (ferdigblandet) og en flaske i 16 tiden..
Klarer  ikke å få i han mer en rundt 400 per døgn..
Men usikker på på om dette er for lite.. Noen som vet?

Jeg prøvde å spørre vår hs om dette ved forrige kontroll..men hun sa bare at slik det var da, var helt greit.

Hvis jeg husker rett, var rutinene da:
pupp til ca 07
150/180 ml mme ca 10
grøt ca 13
fruktmos ca 16
grøt ca 19 og ca 150 ml mme som sengekos (den ble ikke tømt så ofte)

Nå har imidlertid vi plutselig kommet ned til 1 flaske med 210 ml til lunsj (har også sluttet med amming). Dog, hvis hun våkner om natten og er sulten får hun forresten også en flaske.. Så er spent på hva hs sier om det..

Men flaske er liksom ikke så populært lenger, så det er begrenset hvor mye vi klarer å få i henne.

Også har jeg sett at det er flere som sier at man også skal telle med grøten, og da blir det kanskje "nok"? =)

Hun får 3-4 flasker med 180/200 i døgnet:)

Jeg spurte hs om dette bare fordi det er så mange tråder om dette. Hun sa 5 dl i døgnet og da regnes også melken som er i maten med. så 4 dl er ikke så ille da:)

Det er jo mange som kun gir mme til kvelden til barn på den alderen og gir fast føde og vann ellers så kan ikke tenke meg at det er lite....

*Prinsessa skrev:
Jeg spurte hs om dette bare fordi det er så mange tråder om dette. Hun sa 5 dl i døgnet og da regnes også melken som er i maten med. så 4 dl er ikke så ille da:)

Aha.. Flott Takk for svar !!

Her drikker han nesten ikke melk lenger. Maks 200ml på kvelden, av og til 120ml på natta. Væskemengden i grøten telles også :) Tobias får 2 porsjoner av 1,5dl vann = 3dl melk bare der :)

Her drikker han nesten ikke melk lenger. Maks 200ml på kvelden, av og til 120ml på natta. Væskemengden i grøten telles også :) Tobias får 2 porsjoner av 1,5dl vann = 3dl melk bare der :)

Back
Topp