hvor mye mme

aimie

Forelsket i forumet
drikker din lille etter f. eks et grøtmåltid?

Har begynt å gi litt mme, og helsesøster sa jeg skulle gi mat først.
Syns hun drikker lite da, mellom 50-100 ml...

Nå ammer jeg da, så jeg vet ikke akkurat mengde, men det hender det bare blir en sup eler 2 om jeg ammer etter måltid. Spurte helsesøster om det og hun sa det ver helt ok. Passer heller på at han grikker vann eller juice til måltidene.

Han drikker som regel ikke melk til grøtmåltidene..noen slurker bare for han vil ikke ha vann[8D] så han får som regel 3 flasker melk i døgnet nå på ca 200ml hver [:)]

Jeg gir som regel vann til grøten jeg nå. Da drikker han noen slurker. Gir jeg mme drikker han 50- 75 ml. Men han vil ofte gjerne ha litt melk etter en time ca om jeg gir vann....

Takk for svar [:)]

Mi drikker heller ikke melk til måltidet, men får vann. Tilbyr flaska en stund etter, slik som du FrkLettpåtå. Noen ganger drikker hun nesten alt (lager 180) ml, andre ganger vil hun ikke ha noe. Har tenkt på om hun drikker så mye vann at hun ikke er tørst. Er det ok? Eller bør hun drikke mer mme?

Her drikkes det kun vann til måltider, men hun får en flaske med 150-200 ca 30-60 minutter etter måltider, ofte da hun skal sove.
Har prøvd å gi mme rett etter et måltid, men da vil hun ikke ha

KOffor gir dokk vann til måltidene og ikkje melk? og så gir dokk mme mellom måltidene?

Eg gir hu mme itte fastføden. Drikke mellom 90-120ml, så prøve eg desperat å venda hu til å drikka vann mellom måltidene. Men d e fordi eg meine d e bst med vann mellom måltidene og at mme e på ein måte et måltid....

Litt streng kanskje?

Her gir jeg en porsjon grøt til kvelds og så drikker han ca 180 ml mme. Sovner mens han spiser så jeg bare kan bære han i seng... Veldig greit [:)] (jeg ammer resten av døgnet..)

ORIGINAL: FrkLettpåtå

ORIGINAL: Hekla85

KOffor gir dokk vann til måltidene og ikkje melk? og så gir dokk mme mellom måltidene?

Eg gir hu mme itte fastføden. Drikke mellom 90-120ml, så prøve eg desperat å venda hu til å drikka vann mellom måltidene. Men d e fordi eg meine d e bst med vann mellom måltidene og at mme e på ein måte et måltid....

Litt streng kanskje?

Jeg gir kun etter et måltid. Jenta mi er ikke noe vanndrikker [8D] får lurt i henne vann med smak men det blir lite i lengden, derfor får hun melk. Men nå i det siste har hun fått mer og mer smaken på fruktjuicen så etterhvert blir vi til å minke på melken. Føler at jeg ikke kan kutte det helt ned med engang, prøver å gjøre det litt gradvis. Nå gikk vi fra 680 ml til 595 ml i døgnet.
Prøvde å gi henne kun vann da vi begynte med dette å minke med melken og det endte med at hun fikk mindre og mindre tissebleier.. Og hun ble grinette og når jeg da skulle gi henne en flaske med melk slukte hun det rått.. Så da fant vi en måte å gi henne melk på men likevel holde oss under 600ml.. Nå som hun spiser godt med fast føde blir det mindre av melken igjen.. Barn er så forskjellige[:D]

Oki, hehe [:)] Ja, me e jo alle forskjellige, så det var ikkje stygt meint d eg skreiv alltså [;)] Eg syns helsepersonell seie forskjellige ting og, men d e vel kanskje ikkje någe fasitt svar på sånt heller [;)]

Eg får victoria til å drikka litt vann, hvis eg varme d opp til lunka temperatur, hehe, men d e max 100ml i døgnet då. Men idag har hu vært veldig flink.

Hva slags juice gir dere?

Her også sliter vi med å få i mini nok vann..

ORIGINAL: Hekla85

Litt streng kanskje?

sign.

men vi gir vann til grøten og middagen pga at småtten tydeligvis får nok næring:P Han får somregel melk til fruktmåltidet, kveldsen (etter grøten) og en gang til (f.eks til skive)
får bestandig melk til/etter et måltid og vann (evnt. vann + nestlesaft om han har drukket lite) mellom måltidene

Back
Topp