Hvor mye mme spiser deres små

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Min spiste nettopp 210 ml. Det er ny rekord. Nesten litt bekymret over at han spiste så mye. Er d farlig ?:/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det har min gjort et par ganger også :) men hun spiser somregel 120 ml +\- litt. Og plutselig vil hun bare ha 60 ml. Tror det er normalt :D

Det er ikke farlig ;) var nok bare ekstra godt denne gangen :P hehe.. men kan godt hende det kommer litt gulp..

☆★hilsen meg★☆

Alt fra 60-170 ml.

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte å bli nærmere 170ml(150ml før pulveret er blandet i), i forrige uke. Han er 10 uker. Går veldig opp og ned synes jeg. Tenker at alt er normalt. Hadde jeg ammet han, så hadde jeg jo ikke hatt peiling på hvor mye han hadde fått i seg. Nå som han er forkjølet har det vært i 70-100ml, men hyppigere. Leste i en babybok at de holder seg mettere lengre pga at det er mer proteiner i mme enn i mm. Om det er sant vet jeg ikke, men er jo for så vidt litt logisk ;)

Lulilu

Så lenge du ikke gir mye mer enn 1 liter per døgn, skal det være greit :) (det var iallefall regelen da jeg gav mmefor 3 år siden)

Hva skjer hvis de får mer enn 1 liter i døgnet? Dumt spørsmål kanskje :rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blander til 150 hver gang som er vel ca 165 ferdigblanda, drikker alt stort sett, men noen ganger er det igjen litt. :) har akk skiftet til holle mme fra helsekost, sliter så med magen så må prøve ut litt forskjellig :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hva skjer hvis de får mer enn 1 liter i døgnet? Dumt spørsmål kanskje :rolleyes:

Jeg tror det har noe med leverfunksjonen å gjøre? Noe i mme som ikke er like lett nedbrytbart i levra? Husker ikke helt.... men husker at noen påforrige forum måtte begynne med litt grøt/velling allerede i 3-mnd alder fordi babyene drakk endel over 1 liter i lengre tid.

Hvor mye er max grense pr døgn til en baby på 6 uker ?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg tror det har noe med leverfunksjonen å gjøre? Noe i mme som ikke er like lett nedbrytbart i levra? Husker ikke helt.... men husker at noen påforrige forum måtte begynne med litt grøt/velling allerede i 3-mnd alder fordi babyene drakk endel over 1 liter i lengre tid.

Skjønner, takk for svar ;) Skal forhøre meg med helsesøster på 6 uker kontroll på torsdag :)

Skjønner, takk for svar ;) Skal forhøre meg med helsesøster på 6 uker kontroll på torsdag :)

Jeg spurte helsesøster ang det med maks 1 liter pr dag og hun sa det ikke gjorde noe. Babyen styrer selv hvor mye den vil ha og vi skulle bare gi når hun ville og hvor mye hun ville. Sikkert ikke alle helsesøstre som har noe erfaring eller vet mye om mme heller...

Jeg spurte helsesøster ang det med maks 1 liter pr dag og hun sa det ikke gjorde noe. Babyen styrer selv hvor mye den vil ha og vi skulle bare gi når hun ville og hvor mye hun ville. Sikkert ikke alle helsesøstre som har noe erfaring eller vet mye om mme heller...

Synes jeg har lest at det med 1 liter ikke gjelder lenger ja. Kan ikke huske hvorfor. Har og hørt at babyer pleier å spise 15% av kroppsvekten sin. Ikke spør meg hvordan jeg regner det ut :P jeg bare gir han mme når han måtte ønske, nå er han snart 11 uker og regulerer det i aller høyeste grad selv. Selv om han er forkjøla nå, og spiser litt mindre, bekymrer jeg meg ikke :)

Lulilu

Drikker ca 150-170 til hvert måltid. Spiser 6 ganger i døgnet.

Blander til 150 hver gang som er vel ca 165 ferdigblanda, drikker alt stort sett, men noen ganger er det igjen litt. :) har akk skiftet til holle mme fra helsekost, sliter så med magen så må prøve ut litt forskjellig :)

Hvordan fungerer det? :) min også sliter med magen, så hadde tenkt å prøve noe nytt fra apoteket/helsekost imorgen :)

Hvordan fungerer det? :) min også sliter med magen, så hadde tenkt å prøve noe nytt fra apoteket/helsekost imorgen :)
Vi bynte med det på mandag og hun er myyyyyye bedre :) som en ny baby ;) vi skifta også til dr Browns flasker som er veldig bra :)

Back
Topp