Hvor mye mme spiser deres barn?

LHH

Forelsket i forumet
Lille tulla mi er 9 uker og spiser 120 ml, men spiser veldig ofte.. Hadde vært så mye lettere med litt mer mat og 3 timer mellom måltidene..
Hun sover hele natten da, fra 2130 til 0600 ca.. Så ikke noe og klage på der :)
??


3gangsgravid
 
Litt usikker på hvor mye prinsen får i seg da jeg ammer..
Han spiser alt fra flere ganger i timen til hver 2 time på dagtid og hver time til hver annen time på natt.. Rekorden er 3 timer sammenhengende på natta.. Han er 8 uker :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Ammer også. Men kan lett pumpe ut ca 250ml fra det ene brystet i løpet av 15 min... Og babyen "spiser" visst mer effektivt enn en pumpe pga utdrivnkngsrefleksen. Så jeg tror lillegutt her får i seg masse mat. Han spiser ca hver andre time, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. Han legger på seg over gjennomsnittet i uka, er 3 måneder! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vesla er seks uker, og jeg delammer og gir flaske. Spiser ca hver tredje time, behøver ikke flaske hver gang, og sjelden på natt. Men må ha en raskt på morgenen for å bli happy ;-) gir 90 ml, må nok snart øke til 120. Blir sånn ca 3-4 flasker i døgnet.
 
Han er 12 uker og spiser ca 160-180 ml hver tredje time. Cirka:)
 
11 uker og spiser 210ml hver 3-4 time. Utenom natta, da går det 8-9 timer fra siste til første måltid:) en gutt med god matlyst:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Min er 9 uker. Spiser ca 5 flasker a 135ml samt at jeg ammer han 3-4 ganger per dag.
 
Min er nå 4400 gram og da trenger han ca. 733 ml hver dag for å vokse. 4400/6=733. Jeg har glemt ut hvor faktor 6 kommer i fra, men det er slik legene og jordmødrene regner. Når babyen er ca 6 kg et det ett annet regnestykke...
Jeg ammer og gir ca totalt 120 ml mme hver dag. Lillingen er fornøyd med det, men skulle ønske jeg slapp å gi flaske

Fra mobil enhet
 
Frøkna spiser ca 160ml hvert måltid, og spiser ca 5 ganger mellom 6:30 og 19:30. Hun spiser ikke på natta mer :) innimellom vil hun gjerne ha 30-60 ml ekstra (men bare en gang i døgnet toppen).
Gutten spiser ca 100-120 ml hver tredje time hele døgnet men hopper i det siste ofte over et måltid på natta og kanskje han venter litt lenger og. Han veier snart 4,8 og hun 6 kg, og de er 11 uker idag.
 
11 uker. spiser mellom 120-170 ml ca 5 ganger i døgnet nå som han har begynt å sove mye lenger om natten :)
 
Mi lille på 12 uker spiser ca. 160 ml 5 ganger i døgnet. En stund var hun oppe i 180 ml 5 ganger i døgnet, me. Plutselig gikk hun ned igjen til 120 ml, og nå er vi endelig kommet oss tilbake til 160 ml :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nå snart 10 uker, det høres så lite ut iforhold til deres barn...


3gangsgravid
 
Frøkna mi på 11 uker spiser 180ml + pulver ca hver tredje time, og sover ca 20-02 så mat og 02:30-06 så på'n igjen hver tredje time
 
Back
Topp