Hvor mye mme spiser de?

shina

Elsker forumet
det var en tråd her for litt siden om dette men jeg finner den ikke.
Jeg syntes Alva spiser litt lite.

hun spiser som regel 80-100. det har skjedd noen ganger at hun tar 120 og 1 gang 140. er det lite?

hun er 8uker og 2dager

jeg lager 200ml flasker og da spiser ho alt fra 150ml til 200ml hver 4 time.. ho er 7uker og 3 dager.

I følge ammehjelper på Din Baby skal babyen ha 150ml/kg. Dvs Veier bebis
5 kg skal den ha 750 ml. Disse skal deles på antall måltider. Dette er ikke en fasit,
men vil gi deg en pekepinn på hva bebis trenger.

det er nok ganske så individuelt hva et barn vil ha.. noen vil ha mer og noen mindre.. snuppa her blir sur hvis ho ikke får spise seg god og mett så at ho spiser 1200ml om dagen bryr jeg meg ikke no om, ho er jo ikke overvektig.. veier rundt 5300

ORIGINAL: mamma88

Syns ikke det skal ha så mye å si hvor mye di spiser jeg, bare de legger på seg og er fornøyde så vel det bra nok sikkert[:D]

enig[:D]

ORIGINAL: mamma88

Syns ikke det skal ha så mye å si hvor mye di spiser jeg, bare de legger på seg og er fornøyde så vel det bra nok sikkert[:D]

Det er ment som en pekepinn!!!! Bebisene trenger forskjellig, men dette er en pekepinn
om man er usikker.  [;)]

Mia er nå 5 kg og hun drikker mellom 135 ml - 145 ml.

hvor mange timer går det mellom hvert måltid her??? synes de spiser så mye..
Mathias spiser 90ml om gangen... alt fra 2-4timer til neste måltid da.

Malin blir fullammet, men drikker som regel et bryst noen ganger litt på det andre også. Når jeg pumper et fult bryst kommer d ca 130 ml så ca 130-150 ml drikker Malin til hvert måltid vil jeg tro.. en gang fikk hun kun MM på flaske og da drakk hun ca 100 ml. Måtte nok jobbe mer for å få ut melka da, mi melk kommer nemlig veldig fort.
Så lenge de legger på seg fra 100-200 gr i uka og har 6-8 våte bleier og ellers virker friske er alt helt sikkert normalt. De er veldig forskjellige [8D]

Hun er kvikk og rask, men sliter med å ha avføring, det har gått opp til 5dager, da komme det enormt mye så jeg tror hun føler seg veldig full i kroppen, jeg tenkte jeg skulle dra ned å veie henne i dag, hun har såvitt våkst ut av 50 størelsen og det er mye 56 som fortsatt er litt stort. Jeg lager ca 580ml i døgnet men av dette går nok 100-150ml i vasken, jeg syntes det er lite med 440-480 ml i døgnet på en 8uker gammel baby, hun spiser ver 3-4time. hun veide 4260 til 6ukers kontrollen.

Hun får 3ts malt i døgnet, jeg lager opp hele døgn måltidene hennes pga dette, etter råd fra hs, de burde vistnok ikke ha mer en dette og hun slipper å få knip av at hun får 3store doser med malt, i stede for litt i ver flaske, jeg også tror at hun føler sem mett. men jeg har nå gått over til Hipp mme og hun har alt klat å komme på do to ganger, altså annen ver dag så jeg håper dette hjelper. nan1 fikk hun kjempe knip av (kolikk aktige smerter) nan ha1 var litt bedre men fortsatt mye luft smerter, men med de hadde hun avføring ver dag, med collet stoppet alt opp men hun hadde ikke mye luft i magen og knip (uten om det siste døgnet før hun kom på do selvfølgelig)

så nå håper jeg at hipp er svaret, det virker bra til nå men har bare gått på det i 5dager. drar på hs nå, så får jeg ett svar uansett.

kan jo prøve sviskesaft...

Bare ler av meg selv[:D] her er jeg bekymret for at Alva spiser for lite, men hun har lagt på seg 510g på 2uker og 2dager så jeg har ingen ting å bekymre meg for. hun veier nå 4770 og hun veide 2920 ved fødsel så det er nesten 2 kg opp på 8uker det

oj oj da har hun jo lagt på seg masse [:D][:D] Hehe kjempe bra d!! Deilig å vite at alt er som det skal [:D][:D]

Back
Topp