Hvor mye mme og grøt gir dere?

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Min er snart 6 måneder. Jeg syntes det er så vanskelig å finne ut hvor mye mat han trenger nå. Til dere som gir mme, hvor ofte og hvor mye mme gir dere? Og gir dere grøt?
 
Slik ser dagen til William ut: (blir 6 mnd på fredag - fått fast føde siden 4 mnd)

5-7 235 ml mme

8-9 hjemmelagd grøt

11-12 235 ml velling

14 lunsj (Bananpannekaker, grønnsaksmuffins, fruktmos, smoothie, brødskiver el.)

16-17 middag (hjemmelagd)

18-20 235 ml mme

:)
 
Slik ser dagen til William ut: (blir 6 mnd på fredag - fått fast føde siden 4 mnd)

5-7 235 ml mme

8-9 hjemmelagd grøt

11-12 235 ml velling

14 lunsj (Bananpannekaker, grønnsaksmuffins, fruktmos, smoothie, brødskiver el.)

16-17 middag (hjemmelagd)

18-20 235 ml mme

:)

Deler du oppskrift på hjemmelaget grøt? Jeg er så skeptisk til palmeolje j de kjøpgrøtene..
 
7-8 ei flaske med mme

9-10 grøt og vann

12-13 ei flaske mme

En gang mellom her litt frukt

16-17 middag og vann

18-19 ei flaske mme

Mi er 6 mnd :) Jeg lager bestandig ei full flaske mme (210ml vann) og hun drikker som regel til det bare er en skvett igjen. Vi gir grøt på morning/formiddag bare men skal begynne med det på kvelden også
 
Deler du oppskrift på hjemmelaget grøt? Jeg er så skeptisk til palmeolje j de kjøpgrøtene..
Nettopp derfor jeg lager selv :) eller en stor grunn til det i hvert fall! Men Semper/Småfolk sine inneholder ikke palmeolje! Lagde grøt på hirseflak og bokhveteflak. Bløtla over natten, vannet skal ha ca 40-60 grader ved bøtelegging, men kan så settes inn i kjøleskap (ca 4 ganger så mye vann som korn + saft av en halv sitron), helte av vannet og kokte opp med nytt vann (4 ganger så mye igjen). Kokte 10-15 min. Blir tykkere når den får stått litt etter kok, så den ser tynnere ut enn hva den blir :) man kan også koke med litt kokosmelk eller havremelk for mer smak. Jeg har i 1/3 frukt/bærmos og kokosolje eller usaltet meierismør ved servering(for fettets skyld). Holder seg 3-4 dager i kjøleskap, men går å fryse ned! Denne grøten inneholder mer enn nok jern, og med frukt/bærmos får de i seg c-vitamin som hjelper for jernopptak :)
 
Slik ser dagen til William ut: (blir 6 mnd på fredag - fått fast føde siden 4 mnd)

5-7 235 ml mme

8-9 hjemmelagd grøt

11-12 235 ml velling

14 lunsj (Bananpannekaker, grønnsaksmuffins, fruktmos, smoothie, brødskiver el.)

16-17 middag (hjemmelagd)

18-20 235 ml mme

:)
Hvordan gir du lunsjen? Tar han biter og spiser selv? :) bananpannekaker hørtes både godt og lurt ut å gi :D
 
Hvordan gir du lunsjen? Tar han biter og spiser selv? :) bananpannekaker hørtes både godt og lurt ut å gi :D
Det er kjempegodt :D blir lunsj til både mamma og barn ;) jeg skjærer en pannekake i fire til han som jeg smører bær på, og så får han spise selv. Men skjærer også 1-2 til i små biter med bær som jeg gir med skje ;) så jeg både gir han biter selv, og mater med skje!
 
Back
Topp