Hvor mye MME, malt/olje

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei dere som gir MME. Hvor mye spiser deres barn i forhold til det som står på pakken. Jeg synes min på 3 snart 4 uker spiser så utrolig mye mer enn det som står på pakken. Blir sjeldent fornøyd av 90ml og må ofte gå opp til 120..

I tillegg til dette er hun veldig hard i magen. Fikk tips om å bytte fra NAN til Hipp og det hadde en bedre effekt en periode, men nå er magen hard igjen. Har prøvd med malt og det funket også noen dager, samtidig som vi byttet til hipp, så vanskelig å si hva som er årsaken. Men nå er det som sagt hardt igjen. har hørt noen si at man kan ha en ts rapsolje i melken på morgenen og på kvelden... Kan man det og fortsatt bruke malt i noen av de andre flaskene? Eller blir det for mye? Har på en måte litt lyst til å kjøre på bare for å få myknet opp denne magen en gang for alle. Er så kjipt å se på at hun har det vondt når hun presser! Tar gjerne imot råd!

Ellers så er hun frisk og fin, bare veldig hjerteskjærende gråt når hun presser. I tillegg virker det som om melken skiller seg litt når den kommer ned i magen hennes. Innimellom gulper hun nemlig bare vann, og andre ganger litt kornete hvit, som om pulveret har "satt seg sammen" igjen. Noen som har disse erfaringene med Hipp? Bør kanskje bytte tilbake til nan?
Håååper på tips!

Hei! Jeg har også flaskebarn. Hun spiser en del mer en det som står på pakken. husk at det er kun veiledende/gjennomsnitt. Så mer eller mindre er helt ok. Men isteden for å se på hvor mye hun spise pr. måltid, bør du regne på hvor mye det blir i døgnet totalt. Vår er 2,5 uke og spiser 800++ pr dag akkurat nå. Hun er en stor jente. Jeg har lest at dersom barne spise mer en 1 liter mme pr dag, skal man kontakte HS og spør om råd.

Hard mage har jeg ikke noe erfaring med ennå. Vi har akkurat byttet fra Nan til Hipp pga luftplager. Vet ikke om det hjelper ennå.

Ellers er det en facebook-gruppe som heter Flaskebarn Norge. Jeg hadde spurt om råd der om du ikke får svar her. Der er det mange aktivebrukere med slike problem.

Håper du snart finner ut av det! :)

Hei! Jeg har også flaskebarn. Hun spiser en del mer en det som står på pakken. husk at det er kun veiledende/gjennomsnitt. Så mer eller mindre er helt ok. Men isteden for å se på hvor mye hun spise pr. måltid, bør du regne på hvor mye det blir i døgnet totalt. Vår er 2,5 uke og spiser 800++ pr dag akkurat nå. Hun er en stor jente. Jeg har lest at dersom barne spise mer en 1 liter mme pr dag, skal man kontakte HS og spør om råd.

Hard mage har jeg ikke noe erfaring med ennå. Vi har akkurat byttet fra Nan til Hipp pga luftplager. Vet ikke om det hjelper ennå.

Ellers er det en facebook-gruppe som heter Flaskebarn Norge. Jeg hadde spurt om råd der om du ikke får svar her. Der er det mange aktivebrukere med slike problem.

Håper du snart finner ut av det! :)
Åh.. tusen takk :) melder meg inn der og leser litt. Og så skal jeg faktisk prøve å regne ut hvor mye hun spiser det neste døgnet :) Takk for godt svar

Min på 5 uker har gåttopp til 150 ml vann + pulver hvert måltid nå ca, er vanvittig sulten kar dette. Får 5-6 måltid pr døgn, etter appetitt.

Min baby spiser litt mindre enn det som står på pakken, men også litt oftere. Så jeg regner med at det går opp i opp :-) Vi holder på å teste hvor mye malt hun trenger, er inne i en periode med forstoppelse akkurat nå. Så har prøvd å øke mengden litt for å se om det hjelper.

Vår jente på 5 uker får i seg rundt 700ml per døgn. hun spiser alt fra 50 til 100ml per måltid. så blir endel matinger ila dagen..

hun har ikke problemer med magen, heldigvis! håper det holder seg slik også! vi kjøpte inn malt, men har da ikke hatt behov for dette enda! :)

vi bruker NAN 1. når vi er i besøk tar vi med drikkeklar nan 1 :)

vår gulper endel. begynte med det for ca 2 uker siden.. kjedelig. har 20+ store gulpekluter, men skjeldent jeg finner noen rene i skuffen :'D og det blir endel mer klesskifte, både på mini og meg :p

Back
Topp