Hvor mye mme i døgnet?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
..spiser deres baby? Celina er litt over 10 uker og har spist imellom 140-180 6 ganger i døgnet ca (sover 10t nesten i strekk på natt)

Men de siste dagene har hun bare spist mellom 60-135maks til hvert måltid :s viser tydelig ubehag og vil ikke ha mer. Dette må da være lite??? Blir tilbudt hver 2-3 t på dagen. Sover mye for tiden..

Bekymret mamma..:)
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ca 800-1000ml. Noen dager mindre også. Sover nesten 12 timer i strekk om natten og har seg noen lurer på dagen som varer alt fra 30min til 3-4 timer. Han er ca 10 uker og Jar nesten akkurat økt mengden i melk.

Ca 800-1000ml. Noen dager mindre også. Sover nesten 12 timer i strekk om natten og har seg noen lurer på dagen som varer alt fra 30min til 3-4 timer. Han er ca 10 uker og Jar nesten akkurat økt mengden i melk.
Så 150-180 pr måltid ca da?

Burde jeg bli bekymret? I dag har hun spist i underkant av 5dl.. vil bare ha 40 pr måltid siden kl 3...

Tror det er normalt at det går litt opp og ned :)
Ja sant det :) syns bare 100-120 måltidet i flere dager er lite da hu spiser maks 6 ganger i døgnet? Og i ettermiddag/kveld har jeg bare fått i henne 40 hver gang. Men er sikkert normalt:)

Ja sant det :) syns bare 100-120 måltidet i flere dager er lite da hu spiser maks 6 ganger i døgnet? Og i ettermiddag/kveld har jeg bare fått i henne 40 hver gang. Men er sikkert normalt:)

Min spiste veldig lite igår og forrige dagen, rundt 60 ml per måltid(vanligvis ca 150-160ml per flaske), men idag var det som vanlig igjen :) og andre dager spiser hun plutselig 210 ml per måltid :o

Min spiste veldig lite igår og forrige dagen, rundt 60 ml per måltid(vanligvis ca 150-160ml per flaske), men idag var det som vanlig igjen :) og andre dager spiser hun plutselig 210 ml per måltid :o
Godt å høre!!! Da satser vi på at matlysten er tilbake i morgen:)!

Lille her spiser stort sett 165 ml hver 2-3 time på dagen. På natta sover hun alt fra 7-10 timer i strekk :) men hørt det er vanlig at de kan spise både mer og mindre innimellom :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her spiser han nå ca 200 ml per gang(men han er 3 mndr da). Han har også gått veldig opp og ned i spisinga sånn som dere andre beskriver. Prøv å legge et teppe på armen el. slik at det blir mykt under hodet, slik at han får ha hodet slik han vil, det kan hjelpe.

Lulilu

Her er det alt mellom 100-1200 ml hvert måltid alt etter humør.
Økt til 200 i dag. Spennende tider, snart er jo grøten i hus... Mye å velge mellom snart;)

Min har drukket maks 135 hvis hun drikker mye.

Har vært en gang hvor hun drakk 160 eller noe, men har ikke skjedd igjen. som oftest drikker hun mellom 100-120. De siste 3-4 dagene har hun drukket 60-70. Syns det er så rart at hun blir mett på det jeg:p føler også 100-120 er så
lite når hun snart er 11 uker jeg da:/

Her er det alt mellom 100-1200 ml hvert måltid alt etter humør.
Økt til 200 i dag. Spennende tider, snart er jo grøten i hus... Mye å velge mellom snart;)
Når begynner du med grøt? Vi tenker å starte rett på nyåret. Da er han 3 1/2 mnd.

Lulilu

Storesøster var vel 3 mnd. Men starta når søvnrytmen skifta. Når man ikke faller til ro på kvelden og at melkmengden øker over 200 prmåltid på dagtid. Iallefall sist. Rekner med januar er fin stsrt mnd for grøt

min gutt var 55 cm og 4090 gr ved fødsel, nå er han 8 uker og 2 dager og veier vel ca 6 kg
jeg synes han har begynt å bli så misfornøyd på dagtid, han spiser 160 ml pr måltid hver 3 time.. jeg synes dette er så mye, men nå høres det jo ut som jeg må øke mer :/ er det skummelt å gi han mer?

han er tross alt en stor kar ( lang en sådan, så han ser het normal ut )

Her går det 200ml hvert måltid. Kjempe dornøyd gele dagen og sover godt gjennom natten. Begynner å bli tjokkeberta noe som er etterlengtet ;)
ImageUploadedByBV Forum1388013003.620484.jpg

Back
Topp