Hvor mye mme gir du?

Siljeh91

Forelsket i forumet
Var hos hs idag og sa at jeg var bekymret fordi matheo ikke spiser så mye hver gang. På hipp pakka så står det at han skal ha 170-200 ml pr måltid. Vet at det bare er veiledende, men trodde at han skulle ligge i nærheten. Men han vil som regel ikke ha mer enn 80-140 ml pr måltid. Spiser ca 6 ganger om dagen.
Hs sa at de skal ha 15% av kroppsvekten sin, så da skal matheo ha 650 ml fordelt på ca 6 måltider og det er jo så vidt over 100 ml.
Hvor mye mme spiser babyen deres om dagen? Min er 2 mnd :)

Jeg ammet de første 6 mnd, så kan ikke sammenligne helt da. Men min kar har alltid vært småspist, og da vi gikk over til mme ved 6 mnd drakk han ca 90-120 ml per måltid. Så lenge han legger på seg og følger sin kurve tror jeg ikke du trenger å bekymre deg :) noen spiser små og hyppige måltider, mens andre spiser større måltider med kanskje litt lengre pause i mellom.

Jeg ammet de første 6 mnd, så kan ikke sammenligne helt da. Men min kar har alltid vært småspist, og da vi gikk over til mme ved 6 mnd drakk han ca 90-120 ml per måltid. Så lenge han legger på seg og følger sin kurve tror jeg ikke du trenger å bekymre deg :) noen spiser små og hyppige måltider, mens andre spiser større måltider med kanskje litt lengre pause i mellom.
Ja, han går jo fint opp i vekt. Idag har han spist 135 ml og 80 ved andre måltider så er veldig variert:)

• Liker
Reactions: BMC
Ved den alderen tror jeg at jeg gav rundt 140-160 ml per måltid. Ikke alltid hun drakk opp :) Tror vi økte ca hver 3 uke, når hun begynte å drikke opp alle flaskene hvert måltid så økte vi med 30 ml :)

Min blir 12 uker til mandag og han får 120 ml det er som regel alt fra en liten skvett og opp til 50 ml igjen. Han ligger ikke på det som står som veiledende på nutramigen boksen og han får nå det som det ble regnet ut at han skulle ha ved 6 uker (legen på barneavdelingen som hadde regnet ut mengde). Skal på 3 mnd kontroll om 2 uker, men må veie til uka igjen også og spent på hva hs sier da han bare har lagt på seg ca 700 g de siste 5 ukene.

Men hvor mange måltider og hvor ofte spiser han?

Back
Topp