Hvor mye MME baby 11 uker???

SmiileyLeon

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har en gutt på 11,5 uker som spiser 700-800ml MME i døgnet, ikke noe mm og sover 6-8t hver natt. Han legger bra på seg, lagt på seg +300g/uke de siste 8 ukene. Veide 5700gram sist jeg veide på helsestasjonen (2,5uke siden). Har lest en del rundt på nett/forum og synes kanskje lille ikke spiser nok? Det er jo forskjell på barn såklart, men kjenner jeg er litt beskymret. Tenkte å ta en tlf til hs i morgen å høre, men i mellom tiden vil jeg høre hva deres babyer på 11,5 uker +/- spiser i døgnet?
 
Hei!
Jeg har en gutt på 11,5 uker som spiser 700-800ml MME i døgnet, ikke noe mm og sover 6-8t hver natt. Han legger bra på seg, lagt på seg +300g/uke de siste 8 ukene. Veide 5700gram sist jeg veide på helsestasjonen (2,5uke siden). Har lest en del rundt på nett/forum og synes kanskje lille ikke spiser nok? Det er jo forskjell på barn såklart, men kjenner jeg er litt beskymret. Tenkte å ta en tlf til hs i morgen å høre, men i mellom tiden vil jeg høre hva deres babyer på 11,5 uker +/- spiser i døgnet?
Så lenge baby er tilfreds, har nok tissebleier og legger på seg så er alt tipp topp. Noen spiser mer enn andre :) 300g per uke er jo ikke lite? Nå er min 1,5 så husker ikke helt hvor mye han la på seg per uke. Men syns da 300 høres bra ut?
Min spiste vel rundt 180 ml hver tredje time rundt den alderen
 
Lille snuppa på 4,5 mnd drikker 700-900 Ml i døgnet og får litt grøt ved siden av og legger ikke på seg mer enn ca 150g i uka så vil si 300 g i uka er ganske bra. Storebror la på seg 250 g i uka ca og fikk høre at det var kjempe bra. Og han drakk da mindre enn henne. Så sier som de andre, så lenge babyen virker tilfreds og har nok tissebleier er det helt sikkert bra:)
 
Tusen takk for svar dere xsmile14
Er nok bare over-bekymret:nailbiting:
3-måneders kontroll på tirsdag, blir spennende å høre hva hs sier:)
Igjen.. Takk for svar:)
 
Back
Topp