Hvor mye mm...

LinnS

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Spiser de små ca på ett måltid? :) min er født 17.01. Tenker å dra ut en kveld med en venninne etter at mini er lagt, å tenker på hvordan jeg skal få til å pumpe ut nok melk, å ca hvor mye han trenger til ett nattmåltid og kanskje 2-3 måltid dagen etter...:)

Tror de sier 30 ml/t. Altså, skal du være borte 2 timer, så trengs 60 ml, 4 timer er 120 ml. Pass på å ha det i flere flasker i tilfelle hen ikke drikker opp. [emoji5]

Ammehjelpen.no har masse fin info om sånt. Også ifht alkohol og amming. Du kan amme når du kan kjøre, så lenge ungen er mer enn 6 uker eller noe sånt. Vil anbefale deg å lese litt der [emoji5]

Her gir jeg mme, 135ml varer ca i 2 timer før lille blir sulten igjen :) pleier å gi ca 200ml som da varer i 3 timer :)

Min spiser 100 ml som varer i ca 2-3 timer om dagen og 4-5 timer mellom om natta. Det er ganske individuellt hvor mye de spiser for det avhenger av babyens vekt samt samensettningen av din morsmelk som er spesialtilpasset ditt barn. Et barn som spiser lite vil ha en mamma med tykkere melk en et barn som spiser mye og store måltider.

Med min nr 2 (som spiser små måltider) har jeg mye tykkere og mindre melk (ser det når jeg pumper meg) enn med nr 1 hvor jeg sleit med overproduksjon av melk og baby spiste godt.

Som en sa over så del opp i porsjoner (kanskje starte mes å gi 100 ml) og spe heller på om baby trenger mer. Å kaste oppvarma morsmelk kjennes veldig feil ut!

Mm varer jo noen dager i kjøleskapet så du kan jo eventuelt starte å pumpe dagen i forveien i tilegg til dagen du skal ut for å få nok?

Jeg liker posend fra medela. Fryser ned 50-80 ml i hver. Går veldig fort å tine i vann bad!

Spiser de små ca på ett måltid? :) min er født 17.01. Tenker å dra ut en kveld med en venninne etter at mini er lagt, å tenker på hvordan jeg skal få til å pumpe ut nok melk, å ca hvor mye han trenger til ett nattmåltid og kanskje 2-3 måltid dagen etter...:)
Min spiser 200 ml hvert måltid

Back
Topp