Hvor mye mm ved 10mnd alder?

R.T.

Forelsket i forumet
Jeg gir mm morgen og kveld, ca hver 12. Time. Jeg har ikke så veldig mye melk igjen, tar ca 5 min å tømme begge bryst. Bør jeg gi mme som et måltid om dagen frem til hun er ett år, eller får hun nok mm?
 
Jeg ammer også ca like mye som deg nå, kanskje en gang til iløpet av døgnet hvis han har tid. Har fått høre at det skal være nok, så jeg gir bare vann som drikke ellers i døgnet. Men det er sikkert mange meninger om akkurat dette, da jeg selv også føler at det er litt i grenseland egentlig. Men så lenge barnet har et sunt og variert kosthold i tillegg til mm, så er det greit for min del :)
 
Jeg ammer også ca like mye som deg nå, kanskje en gang til iløpet av døgnet hvis han har tid. Har fått høre at det skal være nok, så jeg gir bare vann som drikke ellers i døgnet. Men det er sikkert mange meninger om akkurat dette, da jeg selv også føler at det er litt i grenseland egentlig. Men så lenge barnet har et sunt og variert kosthold i tillegg til mm, så er det greit for min del :)
Ok takk for svar :)
 
Eg spurte helsesøstra når eg var på 10 mnd kontroll og ho meinte det var godt nok. Ho meinte og at han kunne klara seg utan nokre dager (eg skal jobba nokre 12-timers vakter og han tar ikkje flaske...). Men dersom eg slutta heilt måtte han få mme.
 
Back
Topp