Hvor mye melk

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei. Jeg ammer og pumper.
Hvor mye er normalt at en 10 dager gammel baby drikker?

Min lille spiser i ett og når jeg gir fra flaske, spiser hun mellom 50 og 70 ml. Og da er det ikke alltid hun er fornøyd. Hun blir liksom aldri mett. Råd?

35261_NewbornStomach1.jpg

Fikk noe slikt som oversikt på barsel husker jeg, det er jo selvsagt veiledende :)

Men de første ukene er jo mer eller mindre kontinuerlige økeperioder da magesekken skal vokse fra knøttliten til bittelitt større, og babyer har jo også et iboende sugebehov, så det kan jo være derfor hun ikke virker fornøyd og. Husker min hang mer eller mindre kontinuerlig i puppen i lange perioder i starten. Bruker du langsom flaskemating? Det kan og hjelpe litt, siden barnet da ikke sluker flasken og ikke kjenner at det er mett :)

Ser det er ei stund siden, men svarer likevel. Vi har hatt samme utfordring, men gav mer mat til ho roa seg. Endte med massiv magesmerter og altfor stor vektoppgang over noen dager [emoji52] så fortsett å gi måltider tilpasset magesekken!

Nå er vi over på å gi flaske langsomt /med innlagte pauser om ho ikkje blir for sinna. Samt smokk for å avhjelpe sugebehovet etter at måltidet er ferdig (introdusert dag 8 etter råd fra ammepoliklinikken). Og massiv gynging for å få ho til å roe ned.

Ser det er ei stund siden, men svarer likevel. Vi har hatt samme utfordring, men gav mer mat til ho roa seg. Endte med massiv magesmerter og altfor stor vektoppgang over noen dager [emoji52] så fortsett å gi måltider tilpasset magesekken!

Nå er vi over på å gi flaske langsomt /med innlagte pauser om ho ikkje blir for sinna. Samt smokk for å avhjelpe sugebehovet etter at måltidet er ferdig (introdusert dag 8 etter råd fra ammepoliklinikken). Og massiv gynging for å få ho til å roe ned.
Høres ut som frøkna her.
Hun spiser og spiser og nå skriker hun mer og mer, med masse magesmerter. Hun Er 3 uker idag. Jeg ble anbefalt av helsesøster å gi minifom og sukkervann. Har gjort det noen dager nå så håper det hjelper

Back
Topp