Hvor mye melk?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snuppa har endelig skjønt greia med flaska, og bestemora er i ekstase over at hun endelig skal få passe henne noen timer, men jeg har jo null peiling på hvor mye hun egentlig spiser i amme-måltid. Ho ble 6mnd på lørdag. Finnes det et "gjennomsnitt",eller er alle barn totalt forskjellige ? Noen som kan si noe om hvor mye deres barn spiser? Ho får mm.
:)

Vanskelig å si, men når jeg gir grøt-suppe, spiser han ca 60-100 ml. Noen ganger har han fått morsmelk føre, andre ganger får han etterpå.

Min tass på 6 mnd drikk aldri meir enn 150 ml vatn + pulver (ca 165 ml ferdig trur eg). Men eg har inntrykk av at han drikk lite. Andre i babysanggruppa drikk av 180/210 ml vatn. Men det kjem nok og an på kor ofte babyen er vant til å drikke melk. Dei som drikk mykje om gangen får/vil ha mat sjeldnare enn min. Viss det er rundt 2 t sidan sist drikk han ca 110-120 ml, er det over 3, som regel 150.

Mm-barn et vel gjerne fleire og mindre porsjonar enn mme-barn. Viss du pleier å amme kvar 2.-3. time eller oftare vil eg tru ho ikkje et meir enn 100-150 ml kvar gong. Ammar du sjeldnare treng ho sikkert meir til kvart måltid.

Ojh aner virkelig ikke hvor mye han får hver gang vi ammer.. spiser ca 3 hver time. Til kvelden får han en flaske med 180 ml vann, ferdig blanda kanskje 190 - 200 ml :) tror det er mindre når han ammer.. Kanskje et sted mellom 50 og 120 ml hver gang.. Men min spiser mer og mer fast føde også også ammer han fortsatt ofte. Også varierer det om han kose spiser eller spiser fordi han er sulten tror jeg :P

Takk for svar :) her ammes det som regel hver 2-3. time, men bare 1 side hver gang, som regel ca 10min,så føler jo hun gjørr seg fort ferdig. Får pumpe så vi har rikelig,og prøve oss frem. :)

Back
Topp