Hvor mye melk?

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Lurer på hvor mye melk kostholdet til en baby på straks 7 mnd skal bestå av? Jeg ammer på morgen, og før duppene kl 9 og ca 12, og tilbyr (ikke bestandig hun vil ha) etter duppen kl 12. Så ammer jeg når hun legger seg for kvelden, og 3 timer etter hun har lagt seg, og 2-3 ganger ila natten.
Greien er at interessen hennes for mat blir bare større og større, og nå gir jeg litt vann til maten. Er så redd for at hun skal bli dehydrert eller noe. Aner jo ikke hvor mye melk hun får fra meg. Det er det som var så greit med nummer en som var flaskebarn. Da visste jeg jo på milliliteren hvor mye hun hadde drukket :) Hun får en halv porsjon grøt morgen, fruktsmoothie/yoghurt/brød på dagen litt før 12, har begynt å innføre middag kl 15, og grøt igjen før natta. Tror dere hun trenger mer melk ift fast føde?
 
Min viser også mindre interesse for pupp på dagen. De to siste dagene har han bare spist om jeg tar han med opp i sengen! Det funker jo dårlig når vi er utenfor huset.. Han spiser grøt til frokost, frukt til lunsj, litt grønsaker til middag og grøt til kvelds. I går fikk han i tillegg tre pupper ila dagen...
Så spiser han pupp når han legger seg og tar igjen all puppingen på natta :rolleyes: I natt var det 22, 01, 02, 04, 05, 07 :oops:
 
Sånn jeg har forstått det er det mm/mme som er hovednæringen det første året. Si at et amme-måltid er 90-120 ml, og man ammer/gir flaske 4-5 ganger i løpet av dagen tror jeg det er tilstrekkelig
 
Når man ammer så skal de jo alltid gå mm før fast føde. Jeg tenker at så lenge man gjør det OG ved tegn til sult utenom de måltidene som gir med fast føde, så holder det nok ;)

Jeg gir bare mme og tilbyr alltid mat før flaska. Får nå 5 flasker i døgnet.
 
Jeg har tenkt det samme, men man må vel bare stole på at pupp og baby fikser det der selv ;) Her ammer vi ikke etter noe fast mønster eller klokkeslett. Varierende antall ganger. Hun spiser flere ganger om natten og får kun pupp frem til lunchtider. Da er det alltid pupp først før litt skive/frukt. Så er det kun pupp frem til kvelden igjen. Da er det pupp både før og etter et måltid med enten grøt eller avokadomos.
 
Her er en gjennomsnittlig dag slik:
- Amming ca 7-8
- 1/2 porsjon grøt kl 09
- Amming ca 12-13
- grønnsaker ca 16
- Amming ca kl 19
- Grøt ca kl. 19:30
-Amming kl.21
- Amming kl 02
-Amming kl 05.
Hun ammer kun korte perioder, så er veldig usikker på hvor mye hun får i seg. Hun er veldig glad i mat og viser tydelig når hun vil ha mer og når hun er ferdig. dette er hvordan det vanligvis ser ut, men føler ikke det er noe fast mønster enda. Hun sover så lenge om dagene og når hun våkner så koser vi oss i sengen, derfor kan det ta en stund før det første måltidet.
 
Her i huset ser det slik ut:
Amming kl 5-6
Amming kl 8-9
1 porsjon grøt 11.30-12.30
Amming kl 16
Amming kl 19

Tenker ikke over hvor mye hun får i seg når hun får pupp. Hun tar det hun trenger :) Regner med jeg hadde fått høre det fra henne om hun var sulten. Hehe

Så får hun smake litt frukt og grønt inn i mellom av og til. Drikker vann til grøten.
 
Jeg ammer uten å se på klokka. Hun tar det hun trenger
 
Back
Topp