Hvor mye melk?

MamaJane

Betatt av forumet
Hei, 

Har nå nettopp sluttet å amme om natt/kveld/morning. Men hvor mye MME skal han i løpet av dagen? Helsesøster sa de skulle ha ca 5 dl melk i løpet av dagen. Men jeg glemte jo å spør hvor mye det regnes i grøten. Han får grøt morgen og kveld, hvor mye MME trenger han i løpet av dagen da?

Hvordan gjør dere andre det?

Har ikke noe fasit svar på det jeg, men min gutt får i allefall 140 ml ved første lur, 140 ml på ettermiddag og 140-200 ml på kveld :-) Dette er ikke mme eller mm, dette er vanlig h-melk :-)

Nei, men godt å høre hva dere andre gjør. Jeg har konsentrert meg slik om måltidene at jeg har nesten helt glemt ut melken. Kan jo ringe på helsestasjonen i morgen å høre :)

missme86 skrev:
Har ikke noe fasit svar på det jeg, men min gutt får i allefall 140 ml ved første lur, 140 ml på ettermiddag og 140-200 ml på kveld :-) Dette er ikke mme eller mm, dette er vanlig h-melk :-)

Missme86 ; Spurte HS om vi kunne gi H-melk, men fikk beskjed om å gi ekstra lett melk med d vitamin........

Hmm.. Hun sa de fikk i seg nok av fett fra mat etc...:)

Hmm.. Alle sier nå forskjellige ting ;-) Vi gir i allefall H-Melk, så vet vi at han får i seg de viktigste næringstoffene og det fettet han trenger. Skal gi det frem til jul, så starter vi på vanlig melk som han kun får i kopp. Da kutter vi ut flaska helt :-)

Mi får bare en litt før hun skal sove på dagen og før hun legger seg på kvelden. Er mest for kos og måler ikke alltid opp hvor mye hun får, men ca. 100ml 2-3 ganger om dagen. Hun drikker å kald melk til mat om jeg tilbyr henne det.

Tror nok man vil få forskjellig svar på dette på ulike helsestasjoner.
Her har vi å begynt å gi henne vanlig melk.

Back
Topp