Hvor mye melk?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Hvor mye morsmelk trenger egentlig de små nå? Hvor mye melk er vanlig å pumpe ut per pupp?

mellom 70 og 120 ml kommer ann på hvor mange ganger de spiser  pr dag.. fra 0 til 2 mnd er det normalt å spise mellom 4,5 dl og 5,5 dl :)

Ikke mer? Trodde de spiste opp mot 1 liter morsmelk i døgnet første tida?
Vet du om ei side som viser oversikt over hvor mye de trenger ift. alder?

fru Tronrud skrev:
mellom 70 og 120 ml kommer ann på hvor mange ganger de spiser  pr dag.. fra 0 til 2 mnd er det normalt å spise mellom 4,5 dl og 5,5 dl :)

Jeg pumpet meg for første gang i går, og pumpet ut ca 110 ml, og han var godt fornøyd når han hadde fått 80 ml. Han er 3 uker gammel nå. Tror du rett og slett må prøve deg frem og se hvor mye babyen spiser.

Jeg har pumpet siden han var 5 dager gammel. Begynte med mellom 500-600 ml om dagen, men nå er vi oppe i mellom 700-1000 ml om dagen. (6 uker i går). Kommer litt an på hvor mange måltider det blir. Han spiser alt fra 100-170 ml per måltid nå, men lå lenge stabilt på 100-110 ml. Jeg pumper 4 ganger om dagen begge brystene samtidig og da har jeg stort sett 500 ml på morgenen og 200-350 ml de andre gangene. Kommer an på hvor mange timer det er gått. 
Men det er jo stor forskjell fra unge til unge. Må nesten prøve deg litt fram. 

Takk for svar :-)
Lurte litt på om hva som var vanlig, for han spiser seg ofte mett på bare en side (til min store frustrasjon). Har lurt på om jeg har hatt for mye melk. Lei av å lekke gjennom engangsinnlegg og gå med brystspreng!! Nå er han 6 uker gammel, men det tar sikkert litt tid å regulere melkeproduksjonen.

Back
Topp