hvor mye melk

spispilladisjøl

Gift med forumet
I morgen er det ost og kjeks kveld med venninner, da vil jeg gjerne ta etpar glass vin - dermed må lillemor få et måltid på flaske, ting eller utpumpet MM.

Men jeg aaaaner ikke hvor mye hun spiser.. hvor mye spiser deres? kanskje jeg får en liten (ca) idè utifra igjennomsnittet her.
(ja, vet det er 13 eller 14% av kropsvekten)

Ugh, er så mye greier..

Skal du gi selv, eller er det mannen som står for matingen? [:)]
Her i huset liker mannen å ha litt ekstra, just in case...
Jeg tror at jeg har mindre melk på kvelden og at lille H derfor spiser hyppig før vi får han i seng...
Når jeg har vært borte har jeg sørga for å ha 300 ML i kjøleskapet for sikkerhetsskyld. Det holder til to gode måltider. Eller godt over en laaaang mate-session [:)]

Kos deg glugg ihjel med ost & vin!
Kan på det sterkeste anbefale å supplere med harde oster; Manchego, Gruyere og Pecorino :)

Min spiser ca 100 pr måltid, men er jo greit å ha litt ekstra i bakhånd. Kan jo varme litt for heller å ettervarme mere hvis hun er mere sulten siden det ikke kan varmes to ganger. Bedre å ha for mye enn for lite[;)]

Kos deg masse imorgen!!!

Hadde gjerne satset på å ha 150 ml i alle fall, just in case [:)] Her drikker mi gjerne 100 ml i tillegg til litt pupp på kvelden [:)]

Jeg har bare pumpa og latt mannen få prøve å mate en gang, og da pumpet jeg 120ml. Han slukte det i seg, og etter en halvtime ville han ha pupp.. Hehe. Men nå skal det sies at jeg har en stor gutt på snart 7 kg da.. Så vanskelig å sammenligne!
Kjenner jeg er litt misunnelig, jaaa.. Håper jeg tør å våge meg ut på et glass vin snart!! [:)]
KOS deg!

Våre er vel ganske like i alder - og jenta mi spiser mellom 80 og 120 ml ca hcer 3. time. Det har hendt at hun har vært oppe i 180 ml på et måltid, men det er sjeldent.

Jeg har ikke nok melk men supplerer med Nans ferdigblandede nr 1 (200 ml). Det går jo an å kjøpe en sånn å ha i reserve? Koster mellom 10 og 13 kr og stort sett alle dagligvarebutikker har det.

Kos deg så masser med piker, vin og sang :)

Ta heller litt for mye og fordel i flere flasker,så kan det varmes opp 1 og 1, og hvis hu ikke spiser opp alle flaskene så kan du jo gi henne den flaska som er igjen dagen etter og pumpe og fryse den melka hu hadde spist fra deg!

Mikkel blir sjeldent fornøyd med mindre enn 120ml til hvert måltid. Hender han vil ha 150ml også.

ORIGINAL: Siljemor88

Mikkel blir sjeldent fornøyd med mindre enn 120ml til hvert måltid. Hender han vil ha 150ml også.

Her også![:D]
Kos deg med jentene!!

ORIGINAL: Neana

Jeg har bare pumpa og latt mannen få prøve å mate en gang, og da pumpet jeg 120ml. Han slukte det i seg, og etter en halvtime ville han ha pupp.. Hehe. Men nå skal det sies at jeg har en stor gutt på snart 7 kg da.. Så vanskelig å sammenligne!
Kjenner jeg er litt misunnelig, jaaa.. Håper jeg tør å våge meg ut på et glass vin snart!! [:)]
KOS deg!

Samme her!! Pumpa 120 ml, han var mett og fornøyd en halvtime-time, så var det frem med puppen!! (har gutt på "bare" ca 5,5kg[;)])

Signerer at jeg er misunnelig og jeg, klar for et glass vin snart[:D][:D] KOS DEG!!

ea spiste faktisk 200 ml et måltid, da fikk hun flaske, vet ikke hva hun spiser til vanlig siden jeg bare ammer, men ville nok satt av litt melk, man vet jo aldri, de ferdig pakkene med nan 1 er jo veldig fine.

problemet mitt er at jeg har en glupsk baby, hun stopper ikke å spise selv om hun har fått nok. Hun har ikke begrensningen, derfor jeg ville se gjennomsnittet, og holde meg litt over det.

Trikset er å gi henne sånn ca, og dermed ta fra hu flasken og snike inn smukken. Den største grunnen til glupskheten er jo det store suttebehovet.

Ang erstattning så har jeg aldri gitt henne det før, dermed blir jeg litt skeptiskt, ser for meg at det blir mye greier ved det. (haha).. hvor kjøper man det, og må man jo ha malt osv også da ?  Jeg har jo masse melk i fryseren, så det er jo aldri krise. Skulle det bli det, er det bare å hurtigtine under kaldt vann.

Ja, jeg blir jo ikke borte lenge, begynner i det små :) Blir borte under ihvertfall en amming, men er jo alkoholinntaket som avgjør om jeg må hoppe over en, eller to amminger, men "skal bare" ha etpar glass og en rolig kveld. dette blir nok koselig.. dere har ikke vondt av det dere heller ![8D][:)]

ORIGINAL: Siljemor88

samme med Emilian[:)]

Back
Topp