Hvor mye melk trenges i løpet av en dag?

ActionPaction

Elsker forumet
Har lett på flere nettsteder, men finner ikke noe informasjon om dette. Hvor mye melk trenger en 8 mnd gammel baby i løpet av et døgn?
 
Jeg merker at jeg har fått mye mindre melk i løpet av den siste måneden. Snuppa drikker vann til alle måltider. Lurer på om jeg bør bytte ut noe av vannet med melk???
 
ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

jeg lurer også!

her er vår dagsplan: pupp morgen og kveld + kanskje en pupp til i løpet av dagen. Kan ikke forestille meg det er mye igjen i de slappe jura, for hun suger ikke iherdig lenger, mistet interessen rett og slett...

mme: kanskje 300 ml... maks! Hun vil bare spise spise spise fra skje og blir sint når jeg gir henne mme-flaske.

vann: det går ned på høykant, så mellom 200-400 ml.

Noen synspunkter? Uten å måtte kuppe tråden til ap[:D][:D]

 
kupp i vei, for dette ligner veldig på situasjonen her i gården. bortsett fra at snuppa får kun ett mme måltid - hun drikker ca 150 ml mme på kvelden
 
dytt
 
ORIGINAL: ~~PeRnIlLe~~

jeg spuyrte hs da meg og svigerinna mi hadde en heftig diskusjon om dette for gutten hennes på 5 mn får ikke mer en 100ml i døgnet og da blei jeg helt paff og hu mente at når de var 6 mnd skulle de ikke ha mere mm el mme. så jeg ringte og fikk da beskjed om min gutt som da var 7 mnd skulle ha rundt 6-700ml i døgnet og når de blei 8-9 mnd skulle man trappe ned til 4-500ml i døgnet

 
ok, takk for svar [:)]
 
det virker som om det er en del forskjellige anbefalinger ute og går. på nan-pakken står det at man skal gi en liter! [&:] men nan-produsentene kan vel ikke sies å være heeelt objektive da... [8D]
 
ORIGINAL: Kakemonsteret

I amme abc står det at etter 6 mnd skal barnet ha morsmelk som hovednæring i månedsvis og helst sammen med alle måltid (før de får den faste føden). Hvor mange ml det vet jeg ikke, men når de ikke får annet enn fast føde skal de jo ha 150 ml * vekta deres... Så hvis du tenker litt kan du jo kanskje regne ut hvor mye h*n får i seg?

 
vanskelig å regne siden jeg ikke vet hvor mye melk jeg har ennå. hun får en flaske med ca 170 ml mme før hun sovner. og så tenker jeg å begynne å gi henne en tilsvarende flaske på dagen. og gi vann ellers. men kanskje det blir for lite??? [8|]
 
men uansett: på helsestasjonen jeg går gir de som råd at man gjerne skal erstatte melk med vann når man etablerer flere faste måltider. så det er som sagt litt vanskelig å vite hvilken råd man skal følge
 
 
 
ORIGINAL: Kakemonsteret

ORIGINAL: ActionPaction®

ORIGINAL: Kakemonsteret

I amme abc står det at etter 6 mnd skal barnet ha morsmelk som hovednæring i månedsvis og helst sammen med alle måltid (før de får den faste føden). Hvor mange ml det vet jeg ikke, men når de ikke får annet enn fast føde skal de jo ha 150 ml * vekta deres... Så hvis du tenker litt kan du jo kanskje regne ut hvor mye h*n får i seg?


vanskelig å regne siden jeg ikke vet hvor mye melk jeg har ennå. hun får en flaske med ca 170 ml mme før hun sovner. og så tenker jeg å begynne å gi henne en tilsvarende flaske på dagen. og gi vann ellers. men kanskje det blir for lite??? [8|]

men uansett: på helsestasjonen jeg går gir de som råd at man gjerne skal erstatte melk med vann når man etablerer flere faste måltider. så det er som sagt litt vanskelig å vite hvilken råd man skal følge




Hvor mange måltider får hun? Jeg tror jeg ville gitt rundt 400-500 ml mm/mme om dagen. Hva med flaske på kvelden, morgenen og en på dagtid med litt mindre melk i enn på kvelden/morgenen? 170 ml + 170 ml + 100 ml? Det er jo mye næringsstoffer i mm/mme og ingenting i vann... Men nå vet jeg jo ikke hvor mange porsjoner hun får med fast føde.

 
hun spiser en porsjon grøt om morgenen, en banan, 1/2-1 middagsglass, og en porsjon grøt igjen om kvelden. så jeg tror sånn sett hun får i seg nok næring
 
kan være vi kan gi litt mindre banan og middag, og heller gi et ekstra måltid melk. men hun foretrekker helt klart fast føde fremfor melk på dagen
 
men er det noen spes grunn til at de trenger mye melk? siden det er mme, og ikke mm som er alternativet?
 
Back
Topp