Hvor mye melk drikker barnet ditt nå?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Frøkna her har fått mme fra hun var to uker. Begynt å smake på fast føde ganske tidlig, og etter hvert meldte hun behov for mer mat. Nå spiser hun grøt til frokost og kvelds, brødskive eller grøt til lunsj, middagsmat til middag og fruktmos til dessert til måltidene. Hun får melk til maten, men utenom måltidene vil hun ikke ha noe melk. Hun får en flaske til kvelden når hun skal legge seg, og en når hun våkner om morran. Begge disse er på 120ml ca. Føler at det er litt rart at hun allerede drikker så lite melk og spiser så mye mat når hun ikke er eldre enn 7,5 måned. Flere som nesten er ferdig med melk? :p
 
Her er der fremdeles morsmelk som er hovednæringen. Han er ganske kresen på mat, og det er ikke før nå at han viser interesse for det. Han får pupp cirka hver fjerde time, også får han vann til hvert måltid :)
 
Min får melk til frokost/natt (ca kl 4-5), grøt, brød med litt melk til lunsj, kun flaske kl 13, middag kl 16, grøt til kvelds. :) får også fruktmoser og smoothie :)
 
Morsmelk 4 ganger om dagen, og vann til måltidene. Men hun virker ikke så gira for melk lenger, men vann er moro!
 
Ikke mye. Til frokost og kvelds på siden av grøt, 1-2 g om natta å ellers mellom måltid på dag
 
Veldig lite intr i melk! Drikker når han er trøtt om natta og kanskje i 4-5 tiden, men veldig sjelden han er interessert når han skal legge seg fordi det er rett etter grøt :) drikker nok litt lite vann for tiden også, veldig hard i magen...
 
Veldig lite intr i melk! Drikker når han er trøtt om natta og kanskje i 4-5 tiden, men veldig sjelden han er interessert når han skal legge seg fordi det er rett etter grøt :) drikker nok litt lite vann for tiden også, veldig hard i magen...

Okei, da er det flere som mister interessen for melk skjønner jeg. Har tilbudt henne flere ganger, men hun bare dytter flaska vekk. Jeg tenker at vi får jo liksom ikke i dem mer enn de drikker selv så får bare tro de drikker det de skal. Kan jo evt tilby de vann blandet med litt fruktmos for å få litt smak.
 
Ammer 4 gg på dag og 1-2 på natt... Men drikker ikke så lenge nå på dag, er definitivt mindre interessert!
 
Spiser mest. Melk på morgen og kveld.. mest til kos egentlig
 
Nå er hun blitt skikkelig uinterresert på dagtid.. eneste bra ammingen er på morgenen..
 
Back
Topp