Hvor mye mat?

ønsker&håper

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hei! Mini er 9 uker nå, og jeg lurer på om han får i seg nok mat.. Her er det pupp noen ganger på dag og hele natten og mm på flaske resten (har vært sånn de to siste ukene. Han er lei av veeeldig sterk utdrivningskraft.. - håper det snur snart!)

Men da lurer jeg - når jeg får han til å spise fra puppen så spiser han MAX 10 min.. Før når vi kun hadde pupp spiste han 20..! Men har han vokst og er "kjappere?" Om natten spiser han også kun korte måltid!

På flaske spiser han mellom 100-130 ml.

Hva med deres? Hvor lenge og hvor mye på flaske?

Gir stort sett bare flaske for tiden men ammer en gang til dagen. Da ligger hun i ca 10-15 min (men dette er jo ekstra utenom flaskene). Ellers gir jeg 100ml mm på flaske annenhver til hver tredje time. Hun er 3 uker gammel.

Det sies at de får i seg det de trenger på 10 min. Eneste måten å vite om han får i seg nok er jo egentlig å veie babyen. Gi mat på helsestasjonen en gang, vei før og etter måltid. Eller gå å vei med en ukes mellomrom for å se om han går opp tilstrekkelig ;)

Fullammer og sitter som regel ikke mer enn 10 min på dagen nå. På natten kan det gå 5 min før hun er kubbings igjen :)

Er sjeldent at det er lange spiseøkter her. Er som regel ferdig på 10-15min. Enda kortere om natta.

Min blir 8uker på søndag :)

Med bleie skift, så bruker eg lett 45 min på amming. Hun suger lett i 20 min på en pupp. Min for begge puppene til hvert måltid. Noe helsesøster sa vi skulle begynne med..

Back
Topp