Hvor mye mat?

Lolaliten

Elsker forumet
Januarhula 2014
Vi gir mme og har økt mengden litt hele tiden siden vi har sett at babyen trenger mer og mer. Bak på den første pakken med nan sto det under 1 mnd 90ml, og nå har vi vært oppi 90 ml i noen dager. Også har vi kjøpt en ny pakke med nan der står det 2-4 uker 80-150 ml.. og igår begynte babyen vår å ikke finne roen etter å ha spist, så tenkte at det var på tiden å øke mengden igjen.. så jeg hadde to flasker på 90ml og den første slukte han, og da tenkte jeg at han spiser det han orker av den andre. Men han spiste den jo nesten opp! Han endte med å spise totalt 160ml.. er det mye? hvor mye spiser babyene deres? Er det mulig å få for mye mat? Jeg vil jo at han skal bli mett, men vet ikke om det er mulig at han over spiser.. han spiser hver 3-4 time forresten.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Har ikke hatt flaskebarn selv, men innbiller meg at det er noen "grenser" per døgn ? Eller? Sikkert mange som vet :)

fra mobilen

Min bebis spiser 90ml og noen ganger må vi opp i 120. Men jeg ammer i tilegg og vet da ikke hvor mye han får i seg i tilegg. Så hvis han ammes godt spiser han ikke alltid opp de 90ml. Men min bebis gulper når han har full mage, så da vet jeg hvertfall når han har fått nok. Jeg gir han mat når han vil ha og så mye han vil ha. Det er så inviduelt at jeg ikke følger lover og regler;-) men kan jo hende gutten din hadde et økedøgn og virkelig trengte påfyll:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Glemte å si at min spiser hver 1 1/2time til 2 timer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Åja! Ja, føler at det er veldig individuelt. Bare han ikke forspiser seg, hvis det er mulig..?:p vil jo gjerne gi han så mye mat han ønsker! Prøvde å gi han like mye idag tidlig. Men da ville han bare ha 110ml.. også gulpet han opp halvparten. Hehe.

La babyen få spise så mye han vil ha. De regulerer det selv. Et måltid med 170, neste måltid 120, en uke med ca 150 hvert måltid mens neste uke bare 120 osv... De tar det de trenger. Du merker om babyen er sulten/mett eller bare kosesutter. Dersom du synes han får i seg litt for mye (på vektøkning etterhvert) så prøv en tutt melken ikke renner så raskt igjennom og han må jobbe litt mer for maten. Litt lettere å "overspise" når du får maten på "høytrykk".

Jeg fullammer og lillegutt spiser annen hver time, ca. Noen ganger oftere, spesielt på kvelden. Han spiser til han slipper puppen, noen ganger spiser han 5 min, andre ganger kan han ligge i 30-40min. Lar han spise flere ganger fra samme bryst slik at han får i seg den tjukke melken. Er et evig kjør, men han legger på seg godt og trives, han får styre selv :D

La babyen få spise så mye han vil ha. De regulerer det selv. Et måltid med 170, neste måltid 120, en uke med ca 150 hvert måltid mens neste uke bare 120 osv... De tar det de trenger. Du merker om babyen er sulten/mett eller bare kosesutter. Dersom du synes han får i seg litt for mye (på vektøkning etterhvert) så prøv en tutt melken ikke renner så raskt igjennom og han må jobbe litt mer for maten. Litt lettere å "overspise" når du får maten på "høytrykk".

Så bra de regulerer det selv:) da kan jeg slappe av:) hehe.

Jeg fullammer og lillegutt spiser annen hver time, ca. Noen ganger oftere, spesielt på kvelden. Han spiser til han slipper puppen, noen ganger spiser han 5 min, andre ganger kan han ligge i 30-40min. Lar han spise flere ganger fra samme bryst slik at han får i seg den tjukke melken. Er et evig kjør, men han legger på seg godt og trives, han får styre selv :D

Det er jo viktig at de blir mette:) jeg begynner å kjenne igjen gråtingen over at han vil ha mer mat, så tar det som et skritt fremover:) da skal han få lov å styre det selv:)

Det er jo viktig at de blir mette:) jeg begynner å kjenne igjen gråtingen over at han vil ha mer mat, så tar det som et skritt fremover:) da skal han få lov å styre det selv:)

Ja, man blir plutselig kjent med de forskjellige lydene :) Her har vi en grei pekepinn på om han er mer sulten når vi legger han på skulderen. Blir han urolig etter rapen er han mer sulten, da krøller han seg sammen og hodet går fra side til side. Blir han helt slapp, så er han mett og fornøyd :)

Ja, man blir plutselig kjent med de forskjellige lydene :) Her har vi en grei pekepinn på om han er mer sulten når vi legger han på skulderen. Blir han urolig etter rapen er han mer sulten, da krøller han seg sammen og hodet går fra side til side. Blir han helt slapp, så er han mett og fornøyd :)

Det er no lignende her, han begynner å sparke veldig med beina og løfte hodet til alle kanter, også gråten som kommer når han er sulten er mye mer intens enn hvis han bare vil ha litt kos:)

• Liker
Reactions: H27
Mrs. Lutz har helt rett. Gullet her ammes, men får mme etterpå til han er mett. Da stopper han selv å suge på flasken. Vi bruker en ammetreningssmokk på flasken for at han ikke skal slutte å ta bryst. Den må han suge på for å få ut melk. Det er calma-systemet fra Medela.

Back
Topp