Hvor mye mat skal de ha?

rilo

Gift med forumet
Prøver på å omformulere meg heller.....

Snuppa nekter å spise grøt. Og middag for den saks skyld.. Vil av og til ha fruktmos eller baby-yoghurt og spiser ikke mer enn ei halv skive om gangen. Føler hun får i seg altfor lite mat. Hun har jo vært kjempeglupsk og spist masse før!! Er det fordi hun ikkje vokser like fort nå at hun ikke vil ha mer tro??? Setter stor pris på innspill her[:)]
Er redd for at hun får for lite mat,men er ikke så gøy å tvinge i henne maten alltid når det er tydelig at hun ikke vil ha mer...

Lettere frustrerende dette,synes jeg[&o]

Uff, nei, det er ikke greit... har litt samme problem... Av og til spiser han nesten ingenting, og han vil ikke drikke heller. Men jeg fant ut at hvis jeg gir ham Hipp middagsglass, da liker han det. Nestle - ikke snakk om [8D]

Prøv å blande litt yoghurt i grøten, kanskje det skal funke...

Krysser fingrene...

ORIGINAL: villon

Uff, nei, det er ikke greit... har litt samme problem... Av og til spiser han nesten ingenting, og han vil ikke drikke heller. Men jeg fant ut at hvis jeg gir ham Hipp middagsglass, da liker han det. Nestle - ikke snakk om [8D]

Prøv å blande litt yoghurt i grøten, kanskje det skal funke...

Krysser fingrene...

Tusen takk for svar!

Har prøvd å putte fruktmos og yoghurt i grøten uten særlig suksess. Hun pleier å få hjemmelaget til middag,men får også glass innimellom. Da går det mest i Hipp-glassene her og,men couscous m kylling fra Nestle har også vært en vinner her. Nå spyttes det meste ut igjen. Heldigvis spiser hun litt av det vi har til middag,men ikke mye i det hele tatt..

Fryktelig frustrerendeVi får håpe det bare er en fase og at de spiser greit igjen snart..

Skulle gjerne hjelpe deg mer, men vet ikke selv hva jeg skal prøve... Kanskje noen andre har noen fine tips? [;)]

Matlysten varierer, har jeg fått beskjed om. Helt naturlig at de ikke spiser like mye, hele tiden. De regulerer det selv, og spiser mer når de trenger mer... Ikke akkurat et enkelt svar, men det har jeg fått høre av hs[8|]

Hvor mye melk drikker hun? Hvis hun får "for mye" mme, kan det gå på bekostning av annen mat, som brød og middag. Det er fordi mme (både drikke-mme og mme i grøt) er veldig næringstett og mettende. "For mye" i den sammenhengen er mer enn 500 ml (både mme og væske i grøt).

ORIGINAL: Kaffikåno

Matlysten varierer, har jeg fått beskjed om. Helt naturlig at de ikke spiser like mye, hele tiden. De regulerer det selv, og spiser mer når de trenger mer... Ikke akkurat et enkelt svar, men det har jeg fått høre av hs[8|]

Hvor mye melk drikker hun? Hvis hun får "for mye" mme, kan det gå på bekostning av annen mat, som brød og middag. Det er fordi mme (både drikke-mme og mme i grøt) er veldig næringstett og mettende. "For mye" i den sammenhengen er mer enn 500 ml (både mme og væske i grøt).

Tusen takk for svar![:)] Høres jo logisk ut ja,at matlysten varierer. Jeg er jo ikke like sulten hver dag[:)] Er bare så uvant iom at hun har spist så mye hele tiden og plutselig spiser ho som ei mus...

Jeg ammer morgen og kveld,så hun får ikke mme å drikke. Pleier å gi henne grøt av 150 ml vann ca to ganger om dagen,også drikker hun ca 1,5 tutekopp m vann i løpet av en dag. Men nå vil ho jo ikke ha grøt da.. Hehe[:)] Aner ikke hvor mye ho får i seg når jeg ammer..

Back
Topp