Hvor mye mat får de?

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Tenker da utenom pupp og/eller flaske.

Her er det havregrøt til frokost, lagd av ca 2ss pulver (vil ikke ha mer)

Lunsj: fruktmos, ca 1dl

Kveldsmat: risgrøt av ca 4 spiseskjeer pulver. Vet ikke om det er mer eller mindre enn vanlig standard porsjon.

Tenkte å prøve middag på lørdag. Da blir hun 6mnd :)
 
Halv porsjon grøt til lunsj (laget av 50 ml mme) og frukt hvis hun vil ha etterpå.

Halvt middagsglass (hvis hun vil ha såpass)

Full porsjon grøt til kvelds (laget av 100 ml mme)
 
Så mye hun vil :p
Går mest i pæremos siden det er det hun liker best, ikke så fan av grøt. Blander grøt med pæremos 2 ganger om dagen - da spiser hun ca 50-100 g (50/50 blandet).
Spiser kanskje 30 g av middagsglass - ikke så fan av det heller.
 
Last edited:
Vil helst ha pupp eller fruktmos. Men jeg gir grøt sånn kl 10-12, ettersom når hun sto opp og spiste sist. Hvis hun spiser bra med grøt sparer jeg frukt til senere.
 
Grøt klokken 09 og klokken 17. (Cirkatider)
Frukt/grønnsaksmos ca kl 14.
Etter råd fra hs, så får han så mye han vil ha. Grøt pleier han å spise en halv til en hel porsjon ca. Lager den litt tynn, er slik han liker den best. Frukt/grønnsaksmos pleier han å få kanskje en kvart banan eller en halv smoothiepose, i mengde ca. :)
 
Min vil helst slippe alt annet enn melk :p får lurt i henne noen veldig få skjeer grøt noen ganger. I går spiste hun faktisk det jeg vil kalle en porsjon :D blir nok lenge til neste gang :p
 
Grøt ca kl. 09:00, laget av 1dl væske.
Fruktmos/smoothie ca 12-13. Hvis jeg moser en banan spiser hun hele, ellers ca 1dl mos.
Middagsmat ca kl. 15:00. Spiser ikke så store mengder (kanskje 2-3 ss), men smaker på div mat.
Grøt kl.18:00, laget på 1dl havregryn. Får ofte litt mos før/til grøten (aprikos/søtpotet/gulrot etc), mengde 1 isterning.
 
Grøt klokken 09 og klokken 17. (Cirkatider)
Frukt/grønnsaksmos ca kl 14.
Etter råd fra hs, så får han så mye han vil ha. Grøt pleier han å spise en halv til en hel porsjon ca. Lager den litt tynn, er slik han liker den best. Frukt/grønnsaksmos pleier han å få kanskje en kvart banan eller en halv smoothiepose, i mengde ca. :)
Ja, er vel ca sånn her også. Spiser så mye hun vil ha av mos/smoothie. Som oftest har hun en sånn stor pose (120ml) over 2dager og en liten (90ml) klarer hun kaaanskje ila dagen). Hun liker også ganske tynn grøt.
 
Min vil helst slippe alt annet enn melk :p får lurt i henne noen veldig få skjeer grøt noen ganger. I går spiste hun faktisk det jeg vil kalle en porsjon :D blir nok lenge til neste gang :p
Slik var frøkna her også først, men vekta stangnerte og hun nekta plent mme. Så måtte bare øve og terpe :p fruktmos med epler og jordbær gjorde susen her :D
 
Slik var frøkna her også først, men vekta stangnerte og hun nekta plent mme. Så måtte bare øve og terpe :p fruktmos med epler og jordbær gjorde susen her :D

Vi har jo prøvd i drøyt to måneder :p vekta har absolutt ikke stoppe her da :) det løsner vel en gang :) frukt var poppis et par uker, så gadd hun ikke å bry med det heller :p
 
Vi gir grøt på morgen og kveld, så begynte vi med middag i dag. Begynte med bare litt i dag, så skal vi øke til han får en hel porsjon :)
 
Grøt ca kl. 09:00, laget av 1dl væske.
Fruktmos/smoothie ca 12-13. Hvis jeg moser en banan spiser hun hele, ellers ca 1dl mos.
Middagsmat ca kl. 15:00. Spiser ikke så store mengder (kanskje 2-3 ss), men smaker på div mat.
Grøt kl.18:00, laget på 1dl havregryn. Får ofte litt mos før/til grøten (aprikos/søtpotet/gulrot etc), mengde 1 isterning.

Lager du grøt av vanlig havregryn?! Koker du isåfall i panne eller hvordan? Har lyst å begynne, babygrøt er dyrt:/
 
Alt sånn ca tider...
1030/11. grøt av 120ml vann og 1 til 1/2 skive med leverpostei.
14ish: Fruktmos 1dl kl
16ish: Grønnsaksmos 1dl-120ml
19: grøt av 120 ml vann m avokadoisterning i.
 
Lager du grøt av vanlig havregryn?! Koker du isåfall i panne eller hvordan? Har lyst å begynne, babygrøt er dyrt:/
Ja, vi lager av økologisk lettkokte havregryn. :) Nå lager vi det i en vanlig liten kjele. Lager den bittelitt tynnere enn jeg ville gjort til meg selv. Lag den gjerne på mm hvis du ammer og har ekstra, den var veldig populært i starten. (Syntes jo selv at det blir bedre laget på melk).
Vi koker også mos på aprikos (fryser ned i isterninger), disse er det mye jern i i og med det da ikke er ekstra jern i grøten. Har en isterning som smørøye i ferdig grøt, da kjøles den ned mye raskere også. :)
Tar ikke noe lenger tid enn å lage ferdiggrøt (og det er billigere ja), og vesla liker denne mye bedre. :)
 
Back
Topp