Hvor mye malt

Klomsis

Forelsket i forumet
MAI 2013
Gutten min er 7 uker og har fremdeles gul sot. Legen synes verdiene synker alt for tregt så vi må begynne å gi mme 2 måltider om dagen. Men hvor mye malt skal jeg bruke da? Prøvde mme tidligere å da fikk lillemann skikkelig forstoppelse så vet vi må bruke malt ihvertfall:-)

Maks 3 teskjeer om dagen har vi fått beskjed om :) Vi ligger rett oppunder dette (om ikke bittelitt over), men hvis vi ikke gjør det så går han ikke på do på flere døgn og lider når først MÅ få det ut... Gir 3 - 4 måltider med mme og malt i døgnet, kanskje :) Prøv deg frem, men husk at det fort kan ta rundt 2 dager før du ser den ordentlige virkningen, så jeg synes det er vanskelig å vite før man har prøvd litt og justerer deretter :)

Vi har litt mindre enn en tskje hvert måltid. Med en gang vi har en flaske uten, blir han veldig hard I magen.
Er veldig forskjellig fra barn til barn.
Er ikke sikkert du trenger det, om du ammer også. Ei venninne av meg fikk beskjed om at hun ikke skulle gi malt når hun ammer. Hadde sjekket litt rundt jeg og evt prøvd meg litt fram.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nå er jo alle forskjellige, men jeg bruker ikke noe malt. Kombinerer, men er en god del mme. Puppen er mest for kos tror jeg.. bruker hipp, den er økologisk og mild mot magen :) hu er heller nesten løs noen dager ;)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Nå er jo alle forskjellige, men jeg bruker ikke noe malt. Kombinerer, men er en god del mme. Puppen er mest for kos tror jeg.. bruker hipp, den er økologisk og mild mot magen :) hu er heller nesten løs noen dager ;)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Hva legger du i løs mage? Kremete eller mer vannete? :P

Ok. Da vet jeg ihvertfall ca mengde. Håper bare at han ikke får forstoppelse igjen.

Hehe må le litt. Så ikke for meg at jeg skulle sitte å diskutere hva den perfekte avføringen er for et år siden. :-P

Hehe må le litt. Så ikke for meg at jeg skulle sitte å diskutere hva den perfekte avføringen er for et år siden. :p

Nei ;) Ikke trodde jeg jeg skulle være stolt når han faktisk endelig bæsjer heller :P Da man vet man har blitt mamma :P

Back
Topp