Hvor mye malt i 60ml nan?

mrsdoubtfire

Forelsket i forumet
Spør her jeg, siden det er så liten aktivitet på ernæringsforumet.

Vesla har ikke hatt avføring på 1 1/2 døgn selvom hun har pressa lenge nå. Får det tydeligvis ikke ut...har prøvd det jordmor sa om å presse forsiktig mot rektum og ha henne litt i magestilling men det virker ikke.

Noen som vet hvor mye malt jeg kan gi i 60ml nan? 
 
Du ammer ikke? Hun får bare nan? Leste at det ikke er så bra med malt for så små mager. Holde henne i sittestilling over vasken og massere magen fra høyre ned mot venstre. Da det skal hjelpe å presse lårene mot magen.
 
visst du har vippestol med vibrering så skal det også hjelpe har jeg hørt:) 
 
Tror æ har brukt en halv ts med malt på 60-80 ml nan. Om du ikke ammer å kun gi flaske. Vist du ammer kan det går mange dager før de basjer uten noe problem. Ellers så kan det hjelpe å massere rektum, presse knærne hennes forsiktig opp på magen evt. hjelpe ho med en q-tips. Det funket på mine. Men ville kun har prøvd det vist du ser at ho har det vond å ubehaglig å knip i magen.
 
Jeg både ammer og gir mme. På føden fikk jeg beskjed om at 1ts i døgnet holder. Jeg lager klar alle flaskene med riktig mengde vann om morningen. Og da fyller jeg opp en hel flaske og blander 1 ts malt i. Etterpå fordeler jeg det vannet over i alle måltidene og fyller opp til riktig mengde vann etterpå. Da blir det fordelt utover hele dagen. Og så er det kjapt å bare varme opp i microen og hive pulver oppi :0)
 
TAKK FOR SVAR!  <3
 
Gir bare nan her! Snuppa slet med magen første dagene og eg måtte hjelpe henne med ett termometer en gang! Etter det har det gått bra!
Det finnes ingen max eller minimum grense på malt, må bare prøve deg frem :)
Her bruker vi av og til 1 ts om dagen og av og til 1 ss...kommer litt annpå hvordan avføringen er for hver bleie! Samme gjorde eg med gutten min, han fikk også bare nan....:)
Om du bare gir nan og ikke ammer skal de ha avføring hver dag.
 
Back
Topp