Hvor mye magevondt er normalt?

Eli_2021

Andre møte med forumet
Fullammer en baby på 8 uker som sliter veldig med vondt i magen. Han kaver og trykker døgnet rundt og slapper bare av i kroppen når han sover. Veksler mellom grining og sutring. Gir han semperdråper nå og merker at han får ut mer luft, men kaver fortsatt like mye. Kan gå noen dager mellom hver avføring nå i det siste, og avføringen er da gul og skummende. Selv rett etter han får ut avføring så begynner han å trykke og kave igjen.

Har prøvd intervallamming da jeg tenkte han kanskje fikk for mye formelk, men ingen bedring av det. Helsestasjonen sier bare at det er nok umoden tarm og tipser om sukkervann når han har veldig vondt.

Er det normalt at en baby skal kave så mye pga umoden tarm? Har på følelsen at det er noe som ikke stemmer. Har vore inne på tanken om melkeproteinallergi, men synes symptomene ikke helt stemmer.

Når han skal sove så ligger han en god stund å veifter med armer og ben og lager mye lyder. Slik holder han også på om natta rett før han våkner og er sulten.
 
Hei, her og kaver hun ekstremt og er konstant sutrete som våken, samme var storesøster. Her og har jeg tenkt at det er mye formelk/kjapp utdrivinh, men det har ikke bedret så mye å legge formelk i en klut.

Søstera hadde stille refluks og hun her og hsr mange av symptomene. 50% av refluks unger blir bedre på melkefritt så jeg hsr testet ut nå bare for å sjekke, vi er på dag 5 å hun er ikke perfekt men myyye bedre!!

Så anbefaler åsjekke en uke å se (for de som har skikkelig allergi kan det ta opptil 6 uker før det er ute av kroppen, men for oss hadde vi bedring allerede etter et par dager)
 
Ja, jeg får prøve melkeproteinfri diett i en stund fremover. Håper det bedrer seg hos oss også :)
 
Vi fikk MYE mindre gulping på melkefri diett. Kan kort beskrive situasjonen her, ringte helsestasjon og fikk anbefalt melkefritt rundt 10 ukers alder:
- veldig god vektoppgang
- mye gulping, både ut av munnen og at jeg hørte at hun lå og svelget gulp som kom opp. Hjalp ikke å rape
- veldig tynn/vannete bæsj, mye skum og luft, iblant slim med svake blodspor.
- mye kaving og pressing, flere runder med utrøstelig gråt hver dag, ofte rett før og etter bæsj
- innmari urolig dagsøvn, sliter veldig med å sovne og sove mer enn 10-20 min

Nå er vi på tredje uka uten at jeg spiser melk og det meste av symptomer har bedret seg. Aller tydeligst er helt normal bæsj og så og si ikke noe gulp. Urolig dagsoving kan vi fortsatt ha, men det er for mange helt normalt (og slitsomt for mor sjøl såklart). De tre siste dagene har hun klart å ha en god dupp, men om der er tilfeldig eller en ny trend vet jeg ikke enda.

Melkefritt er styrete men verdt å forsøke :) hold ut i 6 uker før du gir opp, men HS sa at de aller aller fleste merker bedring etter 2-3 melkefrie uker.
 
Har du sterk utdrivning? Forsøk evt å la første utdrivning gå i en klut.
 
Hei! Viste seg at han hadde låsninger i rygg og nakke. Har fått en «helt ny» baby etter behandling :smiley-bounce012
 
Back
Topp